تاکید روسیه بر راه حل سیاسی بحران سوریه

تاکید روسیه بر راه حل سیاسی بحران سوریه
جمعه 22 دی 1391 - 11:25

در آستانه نشست سه جانبه نمایندگان روسیه و آمریکا با "اخضر ابراهیمی"، که امروز جمعه در ژنو برگزار می شود، روسیه از طرف های تاثیرگذار به ویژه آمریکا خواست، تصمیم گیری درباره آینده سوریه را به مردم این کشور واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "میخائیل بوگدانف" معاون وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه در دیدار روز جمعه که با حضور وی، ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا واخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار می شود، بر بیانیه 30 جولای ژنو با موضوع " محوریت راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه " تاکید خواهد کرد.
به نوشته پایگاه اینترنتی "روسیا الیوم" بوگدانف تاکید کرد: از نظر روسیه، بندهای توافقنامه ژنو که همه طرف های بین المللی مرتبط با بحران سوریه بر سر آن اتفاق نظر داشتند، هیچ جایگزینی ندارد و این توافقنامه را باید سندی اساسی و قابل اجرا دانست.
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه بارها از زبان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، تاکید کرده است که در تعامل با موضوع بحران سوریه، دیدگاهی منفعت محور ندارد.
وی گفت: ما هیچ گونه اهداف راهبردی، نظامی یا اقتصادی را در سوریه دنبال نمی کنیم، بلکه سعی داریم اصول قوانین بین الملل را تثبیت کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان در امور داخلی کشورها دخالت  کنند و اراده ملت ها را نادیده بگیرند.
فرستاده رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه در پایان تصریح کرد: ما با آمادگی کامل برای رسیدگی به همه موضوعات در نشست ژنو شرکت خواهیم کرد و امیدوار به اجرایی شدن بیانیه ژنو هستیم .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها