هیکل: موساد در بحران سوریه دخالت مستقیم دارد

هیکل: موساد در بحران سوریه دخالت مستقیم دارد
جمعه 22 دی 1391 - 13:24

تحلیلگر و اندیشمند بزرگ مصری با تاکید بر خرسند بودن رژیم صهیونیستی از بحران سوریه، خاطر نشان کرد که موساد در این بحران دخالت مستقیم دارد و در داخل و پیرامون سوریه ایفای نقش می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد حسنین هیکل در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی مصری تاکید کرد: واقعیت آن است که تلاش ها در جهت پوست کندن از سوریه است، اما با تمام این ها باعث شگفتی است که رهبری سوریه چگونه با وجود این همه جنگ روانی همچنان بر پای ایستاده است.
هیکل که میهمان برنامه "مصر کجاست و به کدام سو می رود" در شبکه " سی. بی. سي" بود، خاطرنشان کرد: شبکه انگلیسی بی. بی. سی از طریق پخش اخبار ادعایی و تایید نشده درباره سوری، در این جنگ مشارکت دارد.
این تحلیل گر برجسته مصری سپس با اشاره به درخواست قطر برای دخالت نظامی اعراب در سوریه، تاکید کرد: از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه تاکنون، قطر دست کم 15 میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده است.
هیکل در بخش دیگری از سخنان خود، در ارزیابی موضع روسیه و چین در قبال تحولات سوریه، این دو کشور را "تجربه آموخته از اوضاع لیبی" دانست و افزود: ما (کشورهای عربی) هنوز هیچ تجربه ای نیاموخته ایم.
وی افزود: ناتو در برنامه ریزی های خود برای تحولات سوریه دچار اشتباهی بزرگ است زیرا ناتو، اوضاع سوریه را با مقیاس تجربه مصر و تونس می سنجد.
حسنین هیکل در ادامه توضیح داد: شیوه سرنگون شدن نظام در کشورهای مصر و تونس کاملا با اوضاع جاری در سوریه فرق دارد زیرا سوریه از نظر جغرافیایی و همچنین ماهیت نظام حاکم، وضعی متفاوت با مصر و تونس دارد و از نظر جغرافیایی، تاریخی و سیاسی، از ویژگی های مخصوص به خود برخوردار است.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها