عملیات موفق ارتش سوریه در مقابل گروهک النصره

عملیات موفق ارتش سوریه در مقابل گروهک النصره
شنبه 23 دی 1391 - 17:37

ارتش سوریه با انجام عملیات در مناطق مختلف حومه دمشق، شمار بسیاری از عناصر گروهک تروریستی النصره را به هلاکت رساند.

خبرنگار العالم روز شنبه از پيشرفت عمليات ارتش در محورهاي حومه دمشق خبر داد و تأکید کرد، نیروهای ارتش در مناطق "الحجيره" ، "الذيابيه" ، "الحسينيه" و "جوبر" مخفی گاه های عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره را هدف قرار داده و دهها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.
يگان هاي ارتش سوريه همچنين با شناسايي مخفي گاه هاي افراد مسلح در منطقه داريا، شماري از آنها را به هلاکت رسانده و چندین نفر را مجروح کردند.
"خالد العبود" دبير مجلس سوريه در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: درگيري و مبارزه با عناصر مسلح ادامه خواهد يافت؛ اما به نفع ارتش سوريه نيست كه در همه مناطق سوريه درگير باشد.
وي افزود: با توجه به توان بالای نيروهاي مسلح سوريه، دشمن و گروه هاي مسلح هرگز نمي توانند ارتش را شكست دهند.
در حلب نيز يگان هايي از ارتش سوريه با گروههاي مسلح در مناطق "مساكن هنانو" ، "الكلاسه" ، "بستان القصر" و "كرم الميسر" درگير شدند، و شمار زيادي از آنها را به هلاكت رساندند.
ارتش سوريه در حومه حلب هم محل تجمع افراد مسلح را در مناطق "عين دقنه"، "كفر خافر" ، "العلقميه" و "خان طومان" هدف قرار داد.
درگيري ها نزديك فرودگاه "تفتناز" امروز هم ادامه یافت. بعد از اينكه افراد مسلح به طور موقت كنترل يكي از ساختمان هاي نزديك به اين فرودگاه را بدست گرفتند، ارتش سوريه دوباره آنها را عقب راند.
"محمد ضرار جمو" تحليل گر مسائل راهبردي سوري در مصاحبه با العالم تصريح كرد: در موضوع جنگ فرودگاهها تبليغات گسترده اي در رسانه ها به راه افتاده، و اين ادعاها مطرح شد كه ارتش سوريه قادر به كنترل اين فرودگاهها نيست؛ اما اين ادعاها واقعيت ندارد.  
وي افزود: ارتش سوريه همانند حادثه اي كه در تفتناز رخ داد برخي از افراد مسلح را در عمليات راهبردي به مناطقي كشاند سپس آنها را به هلاكت رساند اين بدان معنا نيست كه فرودگاه از كنترل سوريه خارج شده است. 
در حومه شهر "حماه" نيز انبار مهمات و سلاح گروههاي مسلح و دو خودروي مجهز به تيربار، در عملیات نیروهای ارتش منهدم شد.
ارتش سوريه در "ديرالزور" هم شماري از افراد مسلح را به هلاكت رساند .. اکثر این عناصر مسلح سوری نبودند.
در همین حال، شخصيت هاي سياسي سوري خاطرنشان کردند در حالی که عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه های مسلح و تروریستها در همه جبهه ها افزایش یافته است؛ رسانه هاي غربی و عربي وابسته، در تلاشند با تبلیغات گسترده ارتش سوريه را تضعیف کنند.
28/س22:35
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها