ناکامی نشست ژنو با اصرار بر حمایت از تروریست ها

ناکامی نشست ژنو با اصرار بر حمایت از تروریست ها
شنبه 23 دی 1391 - 19:04

دمشق، العالم - کارشناس سوری، پافشاری آمریکا و متحدانش بر راهکار نظامی و حمایت از تروریست های مسلح حاضر در سوریه را مهم ترین عامل شکست نشست ژنو دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشست دوم ژنو درباره بحران سوریه که دیروز (جمعه) با حضور اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، میخائیل بوگدانف معاون وزیرخارجه روسیه و ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار شد، با شکست مواجه گردید؛ و در نهایت طرف های مذاکره کننده با تاکید بر مواضع سابق خود، گفت وگوها را پایان دادند.
"طالب ابراهيم" کارشناس و تحلیلگر سیاسی سوری، امروز شنبه در گفت وگو با  شبکه خبری العالم، با اشاره به موضع گیری منفی اخضر ابراهیمی دربارۀ طرح پیشنهادی بشار اسد، گفت: عامل اصلی شکست نشست دیروز جمعه ژنو؛ شخص اخضر ابراهیی است که هنوز نمی داند چه می خواهد و چگونه باید نقش میانجی را ایفا کند.
وی یکی دیگر از دلایل شکست نشست ژنو را پافشاری آمریکا بر راه حل نظامی برای بحران سوریه، از طریق حمایت از گروه های مسلح دانست و تأکید کرد: آمریکا و متحدانش تصور می کنند که می توانند با حمایت از گروه های مسلح - به ویژه جبهه النصره- نظام سوریه را سرنگون کنند.
طالب ابراهیم تصریح کرد: آمریکا و متحدانش حتی اگر نتوانند نظام سوریه را سرنگون کنند، می خواهند با گرفتار کردن این نظام در امور داخلی، آن را از پا درآورند.
این کارشناس امور راهبردی سوریه، آمریکا را به نادیده گرفتن خواست و اراده ملت سوریه متهم کرد و افزود: واشنگتن می خواهد اراده سیاسی غرب را از طریق مزدوران خود در منطقه، به سوریه تحمیل کند.
وی با تاکید بر این که چنین اقدامی از نظر مردم سوریه کاملا مردود است، اظهار داشت: رویکرد سوریه، ایران، روسیه و چین، مبتنی بر آن است که همه طرف های سوری پشت میز مذاکره بنشینند و درباره آینده سوریه و راه برون رفت این کشور از بحران کنونی، تصمیم بگیرند.
طالب ابراهیم در ادامه بر ضرورت ایجاد توافق منطقه ای برای حل بحران سوریه، به ویژه میان سه قدرت منطقه ای ایران، مصر و ترکیه- تاکید کرد و موضع مبهم و غیر شفاف مصر در قبال سوریه را مورد انتقاد قرار داد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت سفر اخیر وزیر خارجه ایران به مصر، ابراز امیدواری کرد که مصر، به ایفای نقش اصلی و واقع بینانه خود در جهان عرب بازگردد و نقشی مثبت در حل بحران سوریه ایفا کند.
MKH-12-10:35 
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها