ادعای تازه آمریکا: ایران در 2014 بمب هسته ای دارد

ادعای تازه آمریکا: ایران در 2014 بمب هسته ای دارد
دوشنبه 25 دی 1391 - 23:09

یک مرکز پژوهش های نظامی آمریکایی مدعی شد: ایران در سال 2014 قادر به ساخت بمب هسته ای خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سایت خبری شبکه روسیا الیوم نوشت: کارشناسان هسته ای آمریکا در تازه ترین گزارش خود که امروز دوشنبه منتشر شد، مدعی شده اند که ایران در سال 2014 به مقدار کافی از ماده پلوتونیوم برای ساخت بمب هسته ای دست خواهد یافت.
به نوشته روسیا الیوم، دیوید آلبرایت مسئول گروه کارشناسی تهیه کننده گزارش مذکور و مدیر مرکز پژوهشی دانش و امنیت بین المللی معتقد است که ایران فرصت کافی برای اجرای برنامه ای سری به منظور نصب تعداد زیادی دستگاه سانتریفیوژ در اختیار دارد. وی در ادامه گفت: در حال حاضر بعید است که ایران چنین طرحی در دست اجرا داشته باشد، اما "نگرانی های جدی" در این باره وجود دارد!
در بخشی از این گزارش آمده است: ایالات متحده باید به صراحت به ایران اعلام کند که در صورت انجام اقدامات جدی برای ساخت بمب هسته ای، امریکا از حمله نظامی برای نابود کردن برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.
دور جدید فضاسازی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در حالی آغاز شده است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تاکید کرده اند که بمب هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
به نظر می رسد ناکامی غرب و متحدان منطقه ای آن در ساقط کردن نظام سوریه و ناامیدی از ایجاد فشار غیر مستقیم بر جمهوری اسلامی از این طریق، بار دیگر غربی ها را به فکر راه های دیگری برای پیشبرد اهداف خود و متهم کردن نظام جمهوری اسلامی ایران انداخته است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها