وحشت اردوغان از تشییع کردهای ترور شده

وحشت اردوغان از تشییع کردهای ترور شده
سه شنبه 26 دی 1391 - 08:28

چند روز پس از آنکه سه معترض زن کرد در پاریس هدف قرار گرفته و ترور شدند، منابع مطلع می‌گویند انتقال اجساد آنها به زادگاهشان در دیاربکر، در آنکارا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش به گزارش پایگاه خبری شبکه شبکه العالم؛ هر چند هنوز هیچ طرفی مسولیت ترور این سه زن معارض کرد را بر عهده نگرفته است، اما انتقال اجساد آنها به دیاربکر برای دولت این کشور به دردسر بزرگی تبدیل شده و به نظر می‌رسد که سازمان اطلاعات این کشور دستور یافته تا برای آنها تشییع دولتی برگزار کند.
در همین راستا هیات دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور تشکیل جلسه داده و دو موضوع مهم ادامه دیدارهای ایمره آلی و نیز انتقال اجساد 3 تن از سران کشته شده پ.ک.ک از پاریس به دیاربکر را یررسی کرد.
بلنت آرنچ معاون نخست وزیر و سخنگوی هیات دولت، پس از پایان این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:" موضوع انتقال اجساد سه تن از زنان کشته شده عضو پ.ک.ک به ترکیه از دید ما یک اقدام انسانی بوده و ترتیبی اتخاذ کرده‌ایم تا این امر بدون دردسر و بدون هیچ گونه مشکلی خاتمه یابد. با این وجود از همین حالا لازم می‌دانم تذکرات و هشدارهای جدی و شفاف دولت را با افکار عمومی در میان بگذارم.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجساد مزبور روز چهارشنبه از پاریس به دیاربکر منتقل شده و در شهرهای مرعش، درسیم و دیاربکر دفن خواهند شد. طبیعتا گرو‌ه‌های غیرقانونی و غیرمتعهد، تلاش خواهند کرد تا این مراسم را به صحنه تبلیغات سیاسی، ضدحکومتی و شو تروریستی تبدیل کنند. ما ضمن آن که از همه احزاب و فعالان سیاسی رسمی و قانونی و هموطنان کُرد انتظار مراعات و تلاش برای اجرای بدون دردسر مراسم را داریم، با قاطعیت تمام با هر گونه اقدام غیرقانونی مقابله خواهیم کرد و در صورتی که کسانی بخواهند با سردادن شعارها و اقداماتی از این دست مردم را تحریک کنند، پلیس و نیروهای امنیتی قاطعانه آنان را بی تاثیر خواهند کرد."
تهدید معاون اردوغان علیه مردم کرد در حالی صورت می‌گیرد که به نظر می‌رسد که آنها به خوبی می‌دانند این مراسم بدون اعتراض نخواهد بود و اخبار رسیده به ایران آباد حکایت از آن دارد که در دیاربکر و مناطق اطراف آن از هم اکنون آماده‌باش کامل اعلام شده و حتی نیروهای کمکی جهت مقابله با اعتراضات احتمالی به این مناطق گسیل شده‌اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها