نماينده پارلمان سوريه مطرح کرد:

پیروزی سوریه بازیگران بزرگ را به تکاپو وادار کرد

پیروزی سوریه بازیگران بزرگ را به تکاپو وادار کرد
سه شنبه 26 دی 1391 - 18:17

العالم - نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد که موفقیت و پیروزی های سوریه در مقابل تروریست هاو گروههای مسلح ، موجب تحرک و تکاپوی بازیگران بزرگ بین المللی برای پایان دادن به بحران شده است.

" وليد الزُعبي "  روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تاكيد كرد: نشستي بين ولاديمير پوتين و باراك اوباما، روساي جمهوری روسيه و آمريكا، در روزهاي آتي براي حل و فصل مشكلات خاورميانه و نقشه جهان به طور كلي برگزار خواهد شد.
نماينده پارلمان سوريه خاطرنشان كرد كه ما طرح جديدي را ارايه كرديم كه در آن يك قطب كه بر همه ملتهاي منطقه سلطه دارد، وجود نخواهد داشت. پيروزي ما باعث تشكيل نشست بازيگران بزرگ در روزهاي آتي براي حل و فصلِ دير يا زود بحران شده است. 
نماينده پارلمان سوريه گفت: طرفهاي منطقه اي خواستار حل و فصل بحران نيستند، چون پيروزي سوریه  منجر به شكست آنها خواهد شد. متاسفانه برخي از اين كشورها مانند قطر، عربستان و تركيه ادعا مي كنند برادرمان هستند، اما در عمل خواستار صلح در منطقه نيستند.
الزعبي افزود: روند اصلاحات داخلی سوریه اكنون به سرعت در حال طي شدن است و كميته هايي متشكل از پارلمان، هيات وزيران، سازمانها، اتحاديه ها و سازمانهاي غير دولتي تشكيل شده اند و ما به هيچ طرف خارجي در اين راه حل تكيه نمي كنيم.
وی در باره سفر نخست وزیر سوریه به تهران و اهمیت آن یادآور شد: ایران كشور همپيمان، دوست و برادر سوريه است و در اين سفر روابط اقتصادي و سياسي بين دو كشور بيش از پيش گسترش خواهد يافت.
الزعبی تاکید کرد : ما از آغاز انقلاب مبارك اسلامي در ايران روابط خوبي با برادرانمان در تهران داريم، به خصوص اكنون كه در محاصره جنگ كثيف در سوريه قرار گرفته ايم.
"وائل نادر الحلقي" نخست وزير سوريه بعد از ظهر امروز ( سه شنبه ) در صدر يك هيات بلند پايه براي ديدار با مقام های جمهوري اسلامي ايران وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
fz-15-10:39
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها