کمک حامیان القاعده در عراق و سوریه به فرانسه

کمک حامیان القاعده در عراق و سوریه به فرانسه
چهارشنبه 27 دی 1391 - 11:17

روزنامه نگار و نویسنده معروف انگلیسی، تنها دلیل حمایت غرب از پادشاهان عرب منطقه خلیج فارس را قراردادهای تسلیحاتی دانست و تأکید کرد، فرانسه از حامیان القاعده در عراق و سوریه برای جنگ در مالی درخواست کمک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "پاتریک کوکبرن" امروز (چهارشنبه) در مطلبی در روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: تا هنگامی که پول می رسد، به نظر نمی آید که غرب از تفکرات پادشاهی در منطقه خلیج فارس ناراضی باشد.
کوکبرن گفت، از 2 سال قبل و با آغاز انقلاب در کشورهای عربی، تناقض بسیاری بر روابط آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن با پادشاهان عرب در منطقه خلیج فارس سایه افکنده است.
وی خاطرنشان کرد، بر اساس اظهارات "لوران فابیوس" وزیر امورخارجه فرانسه، پاریس توقع دارد که همپیمانان عربش به عملیات نظامیان این کشور در مالی کمک کنند .. این درخواست بسیار تعجب برانگیز است، چرا که طبق اذعان برخی طرفها، شماری از این کشورها از مهمترین حامیان القاعده در عراق و سوریه هستند!
این نویسنده انگلیسی اظهار داشت: آمریکا و کشورهای غربی همواره از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای طرح های خود در دنیای اسلام و دیگر مناطق دنیا درخواست حمایت می کنند؛ و در برخی از موارد این کمکها مستقیم و آشکار است مانند موضوع لیبی در سال 2011 و در برخی موارد هم به صورت غیر مستیم است مانند جنگ افغان ها با نیروهای شوروی سابق.
کوکبرن تأکید کرد، غرب مدعی است که پادشاهی‌های عرب با آنها در حمایت از تحولات سوریه و لیبی هم پیمان هستند؛ از دیگر تناقضات غرب آن است که عربستان سعودی و مسئولان کشورهای عربی منطقه درحالی هم پیمان غرب هستند که این کشورها جریانهای افراطی سلفی را در دنیای اسلام تحریک می کنند، و این جریانها که تفکراتی شبیه به القاعده دارند، به اقدامات خشونت آمیز دست می زنند.

پربیننده ترین خبرها