مفتی وهابی: انتخابات شرعاً حرام است!

مفتی وهابی: انتخابات شرعاً حرام است!
چهارشنبه 27 دی 1391 - 18:23

یک شیخ وهابی، برگزاری هرگونه انتخابات را "تشبّه به کفار" دانست و آن را حرام اعلام کرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در پی افزایش انتقادات درباره انتصاب اعضای مجلس نمایندگان عربستان از سوی پادشاه و تاکید بر برگزاری انتخابات در محافل اجتماعی و پایگاه های اینترنتی عربستان، شیخ عبدالرحمن برّاک در تازه ترین فتوای خود، برگزاری انتخابات را "حرام" و آن را تشبّه به کفار دانست!
براک با نوشتن یادداشتی طولانی در صفحه شخصی خود در سایت تویتر – که رسانه های عربستان امروز چهارشنبه آن را منتشر کردند- آورده است: استفاده از روش انتخابات برای تعیین اعضای مجلس شورا یا هر مجلس دیگر، توسط کفار به کشورهای اسلامی وارد شده و حرام است. این روش همچنین موجب می شود که رأی عالم و جاهل یا زن و مرد با هم برابر باشد و این امر با عقل و شرع تعارض دارد.
این مفتی وهابی در ادامه می افزاید: انتخاب رهبر باید توسط اهل "حلّ و عقد" و افرادِ دارای شأن و منزلت صورت گیرد، نه عامّه مردم. برگزاری انتخابات یک امر مفسده دار است که از سوی دشمنان اسلام به مسلمانان آموزش داده شده و از نظر عقل و شرع حرام است.
برتری دادن نظر اهل "حلّ و عقد" بر رأی عامه مردم، در نزد کسانی که نظر اهل حل و عقد را بر حکم خدا نیز مقدم می دارند، امر تازه ای نیست؛ اما کمتر اتفاق افتاده بود که شیوخ وهابی با امری که مورد اتفاق نظر همۀ عقلای جهان قرار دارد، به این صراحت مخالفت کنند.
براک سال گذشته نیز با تاکید بر حرمت مشارکت زنان در رأی گیری، انتخابات را "از بدترین شیوه های کفار که به کشورهای اسلامی وارد شده" نامیده بود.
عبدالرحمن براک همان کسی است که فتوای جنجالی تخریب و بازسازی کعبه معظمه به منظور جلوگیری از اختلاط زن و مرد در زمان حج را صادر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها