ادامه پیروزی های ارتش سوریه علیه ترورریست ها

ادامه پیروزی های ارتش سوریه علیه ترورریست ها
پنج‌شنبه 28 دی 1391 - 14:42

العالم، دمشق - ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه تروریست ها ضربات سختی به افراد مسلح در حلب و دمشق وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ده ها تن روز چهارشنبه در دو انفجار همزمان خودروی بمبگذاری شده در شهر ادلب در شمال غرب سوریه کشته و زخمی شدند و یک خودروی بمبگذاری شده دیگر پیش از انفجار خنثی شد.
ارتش سوریه گروهی از پناهگاه های جبهه تروریستی النصره و گروه موسوم به لواء الاسلام را در غوطه شرقیه همچنین در مناطق یلدا، ببیلا و مزارع العب در دوما و گروهی از تک تیراندازان را در میدان الزیتون و منطقه الکورنیش در شهر داریا متلاشی کرد.
"محمود محمود" پژوهشگر و استاد دانشگاه در سوریه به شبکه خبری العالم، گفت: ارتش سوریه عملیات خود را برای نابودی گروه های تروریستی که خواستار ویرانی میهن هستند، ادامه می دهد و پیروزی پس از پیروزی به دست می آورد؛ اما این مسئله به کندی صورت می گیرد تا حتی الامکان به نهادها و زیرساختارها که تروریستها در آنها مستقر هستند، آسیبی وارد نشود.
ارتش سوریه همچنین عملیات خود را برای پاکسازی بخش قدیمی شهر حلب در اطراف مسجد اموی ادامه داد؛ در حومه حلب نیز مناطق الاتارب، طریق منبج، منغ، خان طومان و السفیره صحنه درگیری بود که منجر به کشته شدن افراد مسلح غیر سوری شد.
یگانهای ارتش در درعا ستونی از افراد مسلح جبهه النصره را در بصر الحریر نابود و منطقه الحفه در شهر لاذقیه را پاکسازی کردند.
ارتش همچنین تلاش گروههای مسلح را برای ورود به سوریه از خاک لبنان از طریق گذرگاه جوسیه در حومه حمص خنثی کرد.
"عبدالله شلاش" نماینده پارلمان سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت: ارتش پیشروی چشمگیری در حومه دمشق، حمص، حماه و همچنین در حلب داشته است؛ پیشروی های میدانی ارتش راه حل سیاسی بحران سوریه را بر مخالفان تحمیل می کند.
در همین حال، دولت سوریه به برنامه جهانی غذا اجازه داد در تلاش برای کمک رسانی به دو و نیم ملیون سوری که از کمبود غذا رنج می برند، با دهها سازمان امدادرسانی محلی ارتباط برقرار کند.
16-22:35
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها