مرگ 34 گروگان در الجزاير

مرگ 34 گروگان در الجزاير
پنج‌شنبه 28 دی 1391 - 17:54

العالم - درجريان حمله بالگردهاي ارتش الجزاير به مقر نگهداري گروگان هاي خارجي تعدادي از گروگانها و گروگانگيران كشته شدند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم ، منابع الجزایری روز پنجشنبه اعلام کردند که 180 نفر از گروگانها موفق به فرار از دست گروگانگيران شده اند.
بالگردهاي ارتش الجزاير امروز به مقر بازداشت گروگان هاي خارجي كه از سوي عناصر مسلح تندرو به گروگان گرفته شده اند ، حمله كردند.
در حمله هوايي بالگردهاي ارتش الجزاير به محل بازداشت گروگان ها در تاسيسات نفتي " عين امناس " درجنوب الجزاير ، 34 نفر از گروگان ها و 15 نفر از گروگان گيران كشته شدند.
نيروهاي ارتش الجزاير صبح امروز این مركز تاسيسات گازي را محاصره كردند و تبادل آتش ميان نيروهاي ارتش با گروگان گيران مسلح روي داد.
پيش از اين تبادل آتش ، خبرهايي درباره فرار تعدادي از گروگان ها منتشر شده بود.
برخي خبرها از فرار180 نفر از گروگان ها از جمله گروگان هاي آمريكايي و فرانسوي از مقر بازداشت آنان حكايت دارد.
عناصر مسلح 41 خارجي را به همراه تعداد کثیری از الجزایری ها به گروگان گرفته اند.
خبرگزاري الجزاير نيز گزارش داد كه 30 كارگر الجزايري نيز از اين مركز فرار كرده اند.
" جان لودريان " وزير دفاع فرانسه گفته است كه فرانسه بر اين باور است كه الجزاير قادر است كه به بحران گروگان ها پايان دهد.
اين درحاليست كه ديويد كامرون نخست وزير انگليس گفته است كه بهترين راه براي حل اين بحران ، تلاش از طريق دولت الجزاير و نه از طريق تحرك يك جانبه است.
این گروگان گیری پس از اقدام فرانسه به تهاجم نظامی به کشور آفریقایی مالی رخ داد و گروگانگیران خواستار خروج فوری فرانسه از مالی و پایان دادن به حمله علیه مقر نیروهای شورشی این کشور شدند.
گروه مسلحی که روز چهارشنبه با حمله به تاسیسات گازی در جنوب‌ شرقی الجزایر گروهی از اتباع خارجی را گروگان گرفته است، همچنین اعلام کرد که آزادی 100 تن را از زندان‌های این کشور خواستار است.
یک گروه وابسته به القاعده که مسئولیت گروگانگیری را بر عهده گرفته، اعلام کرد: جنگ ما بخشی از عملیات جهانی برای مقابله با دخالت فرانسه است. ما دولت‌های الجزایر و فرانسه و دیگر کشورهایی را که اتباع آنها گروگان ما هستند، مسئول تاخیر در پاسخگویی به درخواست‌های خود می‌دانیم که از جمله این درخواست‌ها، پایان فوری حمله به مردم مالی است.
 

پربیننده ترین خبرها