بازگشت آوارگان سوری به زیان دشمنان مردم سوریه

بازگشت آوارگان سوری به زیان دشمنان مردم سوریه
پنج‌شنبه 28 دی 1391 - 19:23

دمشق(العالم)- فعال حقوقي سوريه گفت: مسئولان تركيه و اردن از بازگشت آوارگان سوري به مناطق خود جلوگيري مي كنند.

" رياض صقر " روز پنجشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم ، تصريح كرد: مسئولان تركيه و اردن با جلوگيري از بازگشت آوارگان سوري به مناطق خودشان كه امنيت درآن برقرار شده ، درصدد به شكست كشاندن همه طرح ها براي حل بحران سوريه هستند.
وي افزود: هدف دشمنان از اين اقدام ، القاي اين مساله است كه در نتيجه حملات ارتش سوريه ، مردم منازل و محل سكونت خود را ترك كرده و حاضر به بازگشت نيستند.
صقر با اشاره به ساخت اردوگاه ها توسط دشمنان سوريه خاطرنشان كرد: دشمنان در تلاش براي وادار كردن مردم به ترك منازل محل سكونت خود و فرستادن آن ها به اردوگاه ها هستند ، اين درحاليست كه مسئولان سوري از ساكنان اين اردوگاه ها خواسته اند كه به كشور، مناطق و روستاهاي خود بازگردند.
فعال حقوقي سوري گفت: با اقدام های دولت، تاكنون بسياري از ساكنان اردوگاه ها در تركيه به منطقه "پل الشغور" بازگشته اند و دولت سوريه آن ها را در مناطقي امن در شهرشان اسكان داده است.
صقر افزود: تلاش زيادي صورت مي گيرد تا اينگونه القا شود كه در نتيجه حملات ارتش سوريه ، شمار زيادي از مردم اين كشور از مناطق محل سكونت خود خارج شده و به دنبال جاي امن هستند ، اين درحاليست كه نيروهاي ارتش سوريه فقط تروريست ها را هدف قرار مي دهند.
فعال حقوقي سوريه ، تصميم به برگزاري نشست "كمك به مردم سوريه در اردوگاه ها" در کویت را، به سخره گرفت و افزود: مردم سوريه امروز نياز به حمايت درمقابله با حملات تروريستي دارند كه زيرساخت ها و خطوط حمل و نقل و مراكز نفتي و خدماتي را هدف قرار مي دهند.
صقر كشورهايي را كه ميزبان آوارگان سوري هستند ، به بي توجهي به وضعيت آوارگان و فراهم نكردن شرايط مناسب و امن براي آن ها متهم و خاطرنشان كرد كه در اين اردوگاه ها موارد متعدد حريق روي مي دهد و اين مساله جان ساكنان را به خطر اندخته است.
بر اثر آتش سوزي در اردوگاه آوارگان سوري در الرمثا در شمال اردن ، هفت آواره سوري از اعضاي يك خانواده كشته و 4 نفر ديگر شامل يك مادر و سه فرزندش دچار جراحت شدند.
اين فعال حقوقي اظهار داشت: هدف از اين اهمال و بي توجهي درحق آوارگان سوري ، ناكام گذاشتن همه طرح هاي سياسي است كه كشورهاي دوست سوريه مانند ايران ، روسيه،عراق و ديگر كشورها براي حل بحران ارائه كرده اند.
صقر افزود: دشمنان مي كوشند تا با خارج كردن كشورهاي دوست مانند ايران ، روسيه و عراق از عرصه ، اوضاع سوريه را بحراني تر و اين كشور را تضعيف كنند.
وي درعين حال تاكيد كرد كه ملت سوريه در برابر دخالت ها و طرح هاي بيگانگان ايستاده اند و از منافع ملي حمايت مي كنند.
صقر گفت: بسياري از كشورهاي توطئه گر به ويژه فرانسه كه از تروريست ها در سوريه حمايت مي كنند اكنون داعيه مبارزه با تروريسم در كشور مالي را دارند در حالي كه آتشي كه آنها در سوريه بپا كرده اند دامن گير خودشان خواهد شد.
MKH-17-10:39
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها