بارزاني بار دیگر تهدید به جنگ کرد

بارزاني بار دیگر تهدید به جنگ کرد
پنج‌شنبه 28 دی 1391 - 19:50

العالم - رئيس منطقه كردستان عراق با بيان اينكه هر روز به سناريوي جنگ داخلي در عراق نزديك و نزديك تر مي شويم ،گفت: جنگ داخلي كشتار و ويراني را در عراق به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم ، مسعود بارزاني در ديدار با يك هيات رسانه اي كويت ابراز اميدواري كرد كه حتي يك قطره خون هم درعراق ريخته نشود.
وي که در صدد جدا ساختن بخش کردنشین عراق و تشکیل یک کشور کرد با تجزیه عراق واحد است است بدون اشاره به رفتارهای تحریک آمیز خود، هشدار داد " درصورتي كه نوري مالكي بخواهد نيروهاي خود را بر ضد افراد ما در مناطق كردستان بسيج كند، ما هم نيروهاي خود را بر ضد وي بسيج خواهيم كرد".
رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه " مذاكرات ميان دو طرف براي حل مشكلات و مسائل مورد اختلاف در جريان است و اميدواريم كه همه مشكلات حل و فصل شود" بر مواضع جدایی طلبانه خود تاکید کرد و گفت: كردها خواهان استقلال منطقه كردستان ولي بدون ريخته شدن يك قطره خون هستند و معتقدند كه اين اقدام بايد از طريق گفتگو صورت گيرد.
لازم به یادآوری است ادعاهای رئیس اقلیم علیه دولت مرکزی در حالی بیان میشود که خود وی یکی از اصلی ترین عوامل ناآرامی ها محسوب شده و ارتباطات گسترده وی با دولت های ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی در همین راستا محسوب می شود.
رئيس منطقه كردستان عراق همچنين در اظهاراتي تند عليه نوري المالكي نخست وزير اين كشور، وي را متهم به داشتن روياي بمباران مناطق كردنشين عراق كرد.
بارزاني بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی علیه دولت مرکزی و بدون اشاره به قانون گریزی های خود و تهدیدهای مکرر بغداد به حمله و جنگ ادعاهای تکراری خود را ادامه داد و گفت: "ذهنيت استفاده از تانك و هواپيما بر ضد ملت عراق با سرنگوني رژيم صدام از بين رفت اما نوري مالكي نخست وزير عراق همچنان داراي چنين ذهنيتي است".
بر اساس بيانيه اي كه در سايت رياست منطقه كردستان عراق منتشر شد، رئیس اقلیم که تقریباً پایگاه خود را در این منطقه هم از دست داده افزود: " ما از آن دسته از افسران ارتش عراق كه در عمليات انفال دست داشتند، انتقام نگرفتيم؛ اما حاضر نمي شويم كه بار ديگر آنها را در لباس ارتش عراق ببينيم".
رئيس منطقه كردستان عراق، همچنين رفتار نيروهاي ارتش عراق با سربازان كرد را رفتاري بد و نادرست توصيف كرد و گفت بعد از سرنگوني رژيم صدام، و انحلال ارتش، شيعيان و اهل تسنن از پيوستن به ارتش خودداري كردند و ما سه تيپ از نيروهاي پيشمرگ را دراختيار آنان قرار داديم و ارتش را تشكيل داديم، اما اكنون در ارتش عراق ، غريبه هستيم".
تنش هاي ميان منطقه كردستان عراق و دولت بغداد ، به دنبال حادثه طوزخورماتو و درگيري در 16 نوامبر 2012 در استان صلاح الدين در شمال شرق بغداد كه به كشته و زخمي شدن شماري از نيروهاي عمليات دجله منجر شد ، تشديد شد.
 
بسیاری بر این باورند که بارزانی از طرف ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی برای تجزیه عراق تحریک شده و سران ترکیه با دادن امتیازات گسترده مالی و تجاری به اقلیم از جمله خرید غیرقانونی نفت اقلیم، بارزانی را برای جنگی در آینده مهیا کنند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها