فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای هدف انفجارهای عراق

فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای هدف انفجارهای عراق
پنج‌شنبه 28 دی 1391 - 22:57

بغداد - العالم - رئیس جمعیت علمای عراق بازمانده های حزب منحله بعث به رهبری عزت الدوری معاون صدام حسین را متهم کرد که به کمک برخی کشورهای منطقه در انفجارهای اخیر در شهرهای مختلف این کشور با هدف فتنه انگیزی دست دارند.

 " شیخ خالد الملا " روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم تاکید کرد که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و بخصوص کشورهایی که حاکمان آن سالها بر قدرت تکیه زده اند و برخی آن را از پدران خود سرقت کرده اند ، ساختار سیاسی عراق جدید و متفاوت است.
اشاره وی درباره سرقت قدرت به حمد بن خلیفه آل ثانی امیر فعلی قطر است که در سال 1995 با کودتا علیه پدرش قدرت را به دست گرفت.
خالد الملا افزود : با توجه به موضع گیری و اظهارات عزت الدوری تروریست ، موضوع انفجارها و فعالیت های تروریستی نیاز به بررسی و کاوش بیشتر ندارد و آنها با هدف قراردادن مردم و انتخاب مناطق خاص برای بمب گذاری ها در واقع به دنبال بحران آفرینی و فتنه انگیزی مذهبی و طایفه ای هستند.
الملا با اشاره به علاقه مندی همه طرف های شیعه و سنی  به منظور یافتن راه حل اساسی برای مشکلات کشور که برخی از آنها در خلال تظاهرات و اعتراضها مطرح شد، افزود : شنیدن خواسته های تظاهرکنندگان نشانگر وجود حاکمیت دمکراسی در عراق است.
رئیس جمیعیت علمای عراق اقداماتی که به دنبال برگزاری تظاهرات در سطح سیاسی و دولتی انجام شد را نشانگر علاقه مندی و حسن نیت حکومت و توجه مطلوب به خواسته های مشروع مردم دانست.
وی گفت که برخلاف انتظار برخی از شبکه ها و رسانه ها در باره وقوع انقلاب در عراق و شادمانی آنان ، رویدادهای بعدی آنان را نزد جهانیان رسوا کرد و همه ملت ها پی بردند که تحولات عراق تنها تظاهراتی عادی و مسالمت جویانه بوده است. Swh -01-20-05

پربیننده ترین خبرها