سرنوشت مبهم گروگان های خارجی در الجزایر

سرنوشت مبهم گروگان های خارجی در الجزایر
جمعه 29 دی 1391 - 10:47

نتایج عملیات نظامی روز پنج شنبه نیروهای الجزایری برای آزادی گروگان های تاسیسات تولید گاز در "این امناس"، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری الجزایر دیروز اعلام کرده بود که این عملیات به پایان رسیده است، اما پس از آن در خبری دیگر اعلام شد که نیروهای الجزایری بخشی از تاسیسات را که گروگان ها در آن نگهداری می شوند، تحت محاصره قرار داده است. در این میان ژاپن اعلام کرد که سه تن از اتباع این کشور که در میان گروگان ها بودند، آزاد شده اند اما هنوز چهار تن از اتباع ژاپنی گروگان هستند.
خبرگزاری موریتانیایی (ونا)، پیش از این به نقل از یکی از گروگان گیران اعلام کرده بود که در حمله هوایی نیروهای الجزایری به گروگان گیران، 34 تن از گروگان ها و 15 تن از گروگان گیران کشته شده اند.
گفتنی است که گردانی وابسته به "سازمان القاعده در مغرب اسلامی" تحت عنوان "امضا کنندگان پیمان خون" روز چهارشنبه، 41 تن از اتباع خارجی از جمله اتباع آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی را به همراه 150 الجزایری در منطقه نفتی شرق الجزایر گروگان گرفتند.
گروگان گیران، آزادی گروگان ها را به توقف دخالت های نظامی فرانسه در مالی منوط کردند، اما فرانسه بدون توجه به این موضوع، نیروهای بیشتری را به مالی اعزام کرد و آمریکا و اروپا نیز تجهیزات، سلاح و کارشناس برای پشتیبانی از آنها ارسال کرده اند.
26
 

پربیننده ترین خبرها