رابطه با "اسرائیل"، در مغرب جرم محسوب شود

رابطه با
جمعه 29 دی 1391 - 12:39

کمیته مبارزه با عادی سازی روابط مغرب با اسرائیل، به دنبال تهیه پیش نویس قانونی برای جرم شمردن برقراری روابط با این رژیم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این کمیته به دنبال تهیه فهرستی از اسامی کسانی است که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند.
" احمد ویحمان " رئیس موسسه مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از حقوقدانان بزرگ مغرب است، تاکید کرد که این موسسه افرادی را که در پی عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، شناسایی می کند و لحظه ای در افشای نام آن ها درنگ نخواهد کرد، زیرا این موسسه مساله فلسطین را مساله ای ملی می داند.
وی افزود: این موسسه چند مورد از فعالیت شخصیت های سیاسی و برخی از جوانان و موسسه های اقتصادی در بخش های کشاورزی و بازرگانی را شناسایی کرده است که در پی عادی سازی روابط مغرب با اسرائیل هستند.
موسسه رصد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با حضور شماری از حقوقدانان، اساتید دانشگاه، وکلا، هنرمندان، ادبیان، شاعران، اصحاب رسانه و ورزشکاران تشکیل شده است.
در اساسنامه این موسسه آمده است: عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل به معنی به رسمیت شناختن و مشروع دانستن این رژیم و در نتیجه لغو و نابود کردن حق بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادی فلسطین است.
این موسسه همچنین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرمی بر ضد امت غرب قلمداد می کند، زیرا رژیم صهیونیستی اوقاف مغرب به ویژه " منطقه المغاربه " در قدس را منهدم و مصادره کرده است، منطقه ای که از دیرباز سکونت گاه مغربی ها بوده و آرامگاه ابدی اجساد بسیاری از اموات مغربی است.
این در حالی است که با توجه به گرایش شخص پادشاه مغرب و مقامات بلندپایۀ این کشور به برقراری و ادامۀ روابط با رژیم صهیونیستی، تصویب چنین قانونی با تردیدهای جدی مواجه است.
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها