ادامه عملیات آزادی گروگان ها در الجزایر

ادامه عملیات آزادی گروگان ها در الجزایر
جمعه 29 دی 1391 - 15:14

وزیر ارتباطات الجزائر از ادامه عملیات نیروهای الجزائری برای آزاد کردن افرادی که توسط گروهی مسلح در تاسیسات گازی منطقه این آمناس به گروگان گرفته شده اند، خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد السعید" با اشاره به آزادی تعداد زیادی از گروگانها و کشته شدن تعدادی از تروریست ها گفت: دولت نتیجه نهایی را به زودی اعلام خواهد کرد.
ازسوی دیگر "مانوئل والس " وزیر کشور فرانسه نیز گفت: پاریس با دو گروگان فرانسوی که  تاسیسات را ترک کردند، در ارتباط است.
فلیپین نیز اعلام کرد حدود 20 فلیپینی در میان گروگان ها بوده اند که یکی از آنها با یک گروگان ژاپنی فرار کرده است. این در حالی است که دولت ژاپن از آزادی سه تن از اتباع خود و مفقود بودن 14 نفر دیگر خبر می دهد.
گفتنی است گردانی موسوم به "امضا کنندگان با خون" که با سازمان القاعده مغرب ارتباط دارد، چهارشنبه گذشته بیش از 40 خارجی را در تاسیسات گازی واقع در شرق الجزایر بازداشت کرد که شهروندان آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و 150 الجزائری در میان این افراد  بودند.
آدم ربابان، پایان مداخله نظامی فرانسه در مالی را به عنوان شرط آزادی گروگان ها تعیین کردند، اما  فرانسه از ارسال تجهیزات نظامی برای تقویت نیروهای خود در مالی خبر داده است.
آمریکا نیز موافقت کرد برای کمک به فرانسه در ایجاد پل هوایی به منظور انتقال نیرو و تجهیزات این کشور به مالی مشارکت کند. این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند هیاتی نظامی برای آموزش و سازماندهی مجدد ارتش به مالی اعزام کنند.
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها