اذعان ژنرال آمریکایی به توانایی سایبری ایران

اذعان ژنرال آمریکایی به توانایی سایبری ایران
جمعه 29 دی 1391 - 20:43

العالم - فرمانده هوافضای نیروی هوایی آمریکا به تقویت توانایی های جنگ سایبری ایران اذعان کرد و گفت: ایران در پی حمله الکترونیکی سال 2010 به تاسیسات اتمی اش، امکانات دفاع الکترونیک خود را تقویت کرده است.

فرمانده هوافضای نیروی هوایی آمریکا به تقویت توانایی های جنگ سایبری ایران اذعان کرد و گفت: ایران در پی حمله الکترونیکی سال 2010 به تاسیسات اتمی اش، امکانات دفاع الکترونیک خود را تقویت کرده است.
به گزارش ایران آباد به نقل از العالم، در سال 2010 ویروس استاکس نت رایانه های تاسیسات هسته ای ایران را مورد هدف قرار داد، بسیاری از کارشناسان امنیتی این حمله را به تروریسم سایبری تشبیه کردند؛هیچ کشوری مسئولیت تولید ویروس استاکس نت که سانتریفیوژهای تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز را هدف قرار داد، به عهده نگرفت اما شواهدی وجود دارد که این حمله طرح مشترک آمریکایی اسراییلی بود.
ژنرال "ویلیام شیلتون" که علاوه بر فرماندهی هوافضای نیروی هوایی آمریکا مسئولیت عملیات جنگ الکترونیک ارتش این کشور را نیز برعهده دارد به رویترز گفت: موضع ایران بسیار پیچیده است، تا حدی که نمی توان از آن سخن گفت؛ ایرانی ها به یک قدرت سایبری با امکانات زیاد تبدیل خواهند شد تا جایی که خطری احتمالی در برابر آمریکا خواهند بود.
وی افزود: ایران در پاسخ به حمله الکترونیکی به تاسیسات اتمی اش در سال 2010 میلادی به تقویت امکانات الکترونیکی اش پرداخت و وعده داد که قدرتش در آینده خلل ناپذیر خواهد بود.
شیلتون بدون پاسخ دادن به این سوال که ایران توانایی از کار انداختن شبکه رایانه ای دولتی آمریکا را دارد، افزود: ایران تلاش خود را در این زمینه دو چندان نموده است.
سران کشورهای غربی طبق معمول ادعاهای خود علیه ایران را ادامه می‌دهند و می‌گویند که ایران در معرض فشارهایی فزاینده به منظور توقف برنامه اتمی، تحت حملات سایبری فراوانی قرار گرفته است. ایران اتهامات غرب درباره تلاشش به منظور تولید سلاح هسته‌ای را تکذیب و تاکید کرده که هدف از برنامه اتمی‌اش فقط تولید انرژی و مصارف پزشکی است.
ایران این مساله را بارها ثابت کرده و تاکنون هیچ یک از گزارش‌های صادر شده توسط آژانس نتوانسته ایران را به صورت مستقیم متهم به تولید سلاح هسته‌ای و یا حرکت به سمت آن کند و همه اذعان دارند که فشار بر ایران منشا سیاسی دارد و از لحاظ فنی مقامات آژانس حرفی برای گفتن ندارند.
بر اساس گزارش رویترز یک فرمانده بلندپایه ایرانی به تازگی گفته است: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب امکانات عظیمش در زمینه جنگ الکترونیک قادر به از کار انداختن شبکه های ارتباطاتی متخاصم است.
بر اساس گزارش این خبرگزاری غربی، به تازگی پس از آنکه مراکز صنعتی، بندر و سکوهای نفتی ایران مورد حمله الکترونیک قرار گرفت، ایران عمده منابعش را برای تقویت توانمندی دفاع الکترونیک صرف کرده است.
  شیلتون از توسعه توانمندی انسانی واحد جنگ الکترونیک ارتش آمریکا از هزار نفر به شش هزار تن خبر داد و گفت: مقامات دفاعی آمریکایی تلاش می‌کنند تا بودجه بخش عملیات الکترونیک را افزایش دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها