سرمایه گذاری بانک های عربی در تولید مواد مخدر

سرمایه گذاری بانک های عربی در تولید مواد مخدر
شنبه 30 دی 1391 - 09:11

رئيس سازمان فدرال كنترل و مبارزه با مواد مخدر روسيه گفت: برخی از بانك هاي كشورهاي عربی خاورميانه در حمايت از توليدكنندگان مواد مخدر در افغانستان نقش دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ويكتور ايوانوف روز جمعه در سخناني درجمع خبرنگاران گفت: درآمدهاي حاصله از فروش مواد مخدر، در خانه ها نگهداری نمي شود، بلكه در بانك ها پس انداز مي شود و بانك هاي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با دادن وام به توليدكنندگان مواد مخدر از آنان حمايت مالي مي كنند.
وي تصریح کرد: در شرايط كنوني، در افغانستان گرفتن وام براي كاشت گندم دشوار است، اين در حالي ست كه گرفتن وام براي كاشت خشخاش كاري آسان است.
به گفتۀ ايوانوف، سازمان فدرال كنترل و مبارزه با مواد مخدر روسيه، مراكز جديد توليد مواد مخدر در شمال افغانستان را شناسايي و كشف كرده است.
وي افزود: " كار توليد مواد مخدر  در افغانستان متوقف نمي شود. در طول شش ماه، 10 مركز جديد توليد مواد مخدر در مرزهاي افغانستان و نزديك مرزهاي تاجيكستان شناسايي شده و اين مساله به مردم دو كشور اجازه مي دهد كه درزمينه قاچاق مواد مخدر از طريق مرزها با يكديگر همكاري كنند".
ايوانوف پيشنهاد كرد كه مساله توليد مواد مخدر افغانستان به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شود.
وي تاکید کرد كه "تنها راه رهايي از اين آفت، تخريب مراكز توليد مواد مخدر و از بين بردن مزارع گياهان مخدر است و لازم است كه موضوع افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان طي ده سال گذشته، آن هم در حضور نيروهاي ناتو در اين كشور، توسط شوراي امنيت بررسي شود .
بر اساس آمارهاي ارائه شده از سوي سازمان فدرال كنترل و مبارزه با مواد مخدر  روسيه، 90 درصد از هروئين جهان در افغانستان توليد مي شود و اين مواد مخدر از طريق تاجيكستان و پاكستان به اروپا و روسيه منتقل مي شود.
ميزان هروئين مصرفی معتادان روسيه، بيست درصد از مجموع توليد جهاني هروئين را تشكيل مي دهد و سالانه 30 تا 40 هزار نفر  در روسيه بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند.
هروئين توليد شده در افغانستان كه در روسيه مصرف مي شود، سالانه بين ۷۵ تا ۸۰ تن است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها