دستگیری وکلا در ترکیه به دلیل افشای حقایق سوریه

دستگیری وکلا در ترکیه به دلیل افشای حقایق سوریه
شنبه 30 دی 1391 - 09:56

پلیس ترکیه صبح دیروز جمعه 85 نفر از جمله 15 حقوقدان منتقد سیاست های رجب طیب اردوغان در سوریه را در شهرهای مختلف آن کشور به اتهام "ارتباط با یک سازمان مخفی چپگرای افراطی" دستگیر کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه ترکیه ای "حریت" دیروز نوشت: پلیس عملیات دستگیری اعضای یک گروه مارکسیست افراطی موسوم به "جبهه انقلابی آزادیبخش خلق" را در هفت استان آن کشور از جمله آنکارا، استانبول، ازمیر وانطاکیه آغاز کرد.
به گفته شبکه خبری "ان تی وی" در میان دستگیر شدگان در آنکارا، ازمیر و استانبول، نام 15 وکیل به چشم می خورد که در یک دفتر وکالت مشهور به دفاع از فعالان چپ افراطی فعالیت می کردند.
این شبکه افزود: از میان 15 وکیل مزبور، 9 نفر عضو اتحادیه وکلای معاصر ترکیه هستند.
همچنین حکم بازداشت رئیس این اتحادیه، سلجوق کوز آشلی و تایلات تانای رئیس شاخه استانبول آن صادر شده است.
اتحادیه وکلای معاصر ترکیه، روز پنج شنبه از تصمیم خود برای اقامه دعوی علیه دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به اتهام دست داشتن در جنایاتی در داخل خاک سوریه خبر داده بود.
سلجوق کوز آشلی، روز پنج شنبه در یک کنفرانش رسانه ای مشترک با کمیته پیگیری گفتگوی ملی سوریه گفته بود که این اتحادیه، در راستای تشکیل نیرویی بزرگ و فعال برای رسوا کردن دولت اردوغان و جنایات آن علیه مردم سوریه و دارایی های عمومی و شخصی آنها تلاش خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها