همسر جیزاوی به دیدار مرسی می رود

همسر جیزاوی به دیدار مرسی می رود
شنبه 30 دی 1391 - 10:55

دکتر شاهنده الجیزاوی همسر احمد الجیزاوی، حقوقدان مصری زندانی در عربستان، امروز (شنبه) با محمد مرسی رئیس جمهوری مصر دیدار می کند .

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، همسر جیزاوی در مصاحبه با روزنامه الیوم السابع چاپ مصر گفته بود که یاسر علی، سخنگوی مرسی با وی تماس گرفته و اعلام کرده که روز شنبه می تواند با مرسی دیدار کند.
شاهنده جیزاوی تاکید کرد که مهمترین درخواست وی از رئیس جمهوری تلاش برای آزادی همسرش است  .
همسر جیزاوی افزود: محمد مرسی رئیس جمهوری مصر روز دوشنبه این هفته (21 ژانویه) به عربستان سفر می کند و امیدوارم که هنگام بازگشت به مصر، همسرم را به همراه خود بیاورد.
وی تاکید کرد که در صورت عدم آزادی همسرش، به تلاش خود برای ارجاع پرونده به دادگاه بین المللی ادامه خواهد داد.
به گفتۀ جیزاوی، خالد علی وکیل مشهور مصری که نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر هم بود، آمادگی خود را برای کمک به وی به منظور ارجاع پرونده به مجامع بین المللی اعلام کرده است. 
 یادآور می شود، احمد جیزاوی حقوقدان مصری در آوریل 2012 (فروردین 91) هنگام ورود به عربستان سعودی برای ادای مناسک عمره، به اتهام "حمل قرص های مخدر" بازداشت شد. بازداشت جیزاوی در عربستان، اعتراضات گسترده ای را در مصر به همراه داشت. فعالان حقوقی معتقدند که جیزاوی به خاطر ارائه دادخواستی علیه مقامات قضایی عربستان به سبب "بدرفتاری با زندانیان مصری در عربستان" بازداشت شده است.
 وی در دادگاه عربستان به پنج سال زندان و 300 ضربه تازیانه محکوم شده است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها