بقای نظام اردن در گرو اصلاحات واقعی

بقای نظام اردن در گرو اصلاحات واقعی
شنبه 30 دی 1391 - 19:46

عمان (العالم)- اخوان المسلمین اردن هشدار داد در صورتی که نظام به درخواست ها برای اصلاحات واقعی و فراگیر پاسخ مثبت ندهد،با قیام مردمی مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران اردنی دیروز جمعه در سراسر کشور با شرکت در تظاهرات، بر تحریم انتخابات پارلمانی هفته آینده تأکید کردند و اخوان المسلمین اردن نیز خواستار ادامه مبارزات مردمی شد.
"زکی بنی ارشید" معاون رهبر گروه اخوان المسلمین اردن روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: جنبش های مردمی خواستار دستیابی به اختیارات و قدرتی هستند که سالیان متمادی از ملت سلب شده است.
از سوی دیگر نظام اردن، با وجود گذشت دو سال از جنبش های مردمی به خواسته های آنان پاسخ نداده است و به همین دلیل تنها راه باقی ماندن نظام، تحقق اصلاحات است.
بنی ارشید افزود: نظام حاکم باید به خواسته های ملت پاسخ دهد. در غیر این صورت ملت دیدگاه دیگری خواهد داشت. از دو سال پیش تاکنون شهروندان خواستار اصلاحات از سوی نظام هستند. بنابراین در صورت سرسختی نظام و پاسخ ندادن به خواسته های مردم، ملت اردن گزینه های دیگری را در پیش خواهد گرفت.
معاون رهبر اخوان المسلمین اردن با تصریح به این که ملت از دیروز شعار جدید "هشدار به نظام" را سر داده و به آن کارت زرد داده است، گفت: اینک پاسخ و تعامل نظام با این هشدار و خواسته هاست که وضعیت اردن را مشخص می کند.
بنی ارشید، تأکید کرد: گذشت زمان، باعث فراموشی حقوق ملت نخواهد شد و هیچ کس حق ندارد در آن دخل و تصرف نماید. باید همه کسانی که در امکانات و دارایی های ملت دخل و تصرف نابه جا کرده اند، آن را بازگردانند و مردم اردن نیز مانند شهروندان تونسی و مصری و دیگر کشورها بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند.
وی درخصوص وعده های "ملک عبدالله دوم" پادشاه اردن درباره اصلاحات فراگیر گفت: اردن نیازمند عمل است نه سخن. تاکنون پیشنهادها و طرح های فراوانی مطرح گردیده، اما هیچ کدام از آنها عملی نشده است.
معاون رهبر اخوان المسلمین اردن، در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت سیاسی باید پس از اصلاح قواعد بازی سیاسی صورت بگیرد و انتخابات و مشارکت مردمی  باید مانند آنچه در مغرب اتفاق افتاد، گامی عملی در چارچوب اصلاحات واقعی باشد.
MKH-19-10:43
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها