کمپین یک میلیون امضا برای محکوم کردن انگلیس

کمپین یک میلیون امضا برای محکوم کردن انگلیس
دوشنبه 2 بهمن 1391 - 13:25

العالم، لندن - فعالان مدافع حقوق بشر با هدف اعمال فشار بر دولت دولت انگلیس برای عذرخواهی به خاطر جنایات و سیاست های نادرستش علیه مردم فلسطین، فراخوانی را برای جمع آوری یک میلیون امضا آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از لندن، قرار است در این طرح یک میلیون امضا جمع آوری شود، تا دولت انگلیس به دلیل سیاست های اشتباه ها و جنایاتش علیه ملت فلسطین، رسما عذرخواهی کند.
در این فراخوان با شعار "انگلیس، زمان عذرخواهی فرا رسیده"، از انگلیس درخواست شده است به دلیل صدور بیانیه "بالفور" و ایجاد زمینه اشغال فلسطین و محروم کردن فلسطینی ها از حقوق خود، به طور رسمی از ملت فلسطین عذرخواهی کند.
در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، "آرتور جیمز بالفور" وزیر خارجه انگلیس در نامه ای خطاب به "والتر روتشیلد" سیاستمدار یهودی انگلیسی از موضع مثبت دولت انگلیس برای تاسیس رژیم صهیونیستی خبر داد.
طرح جمع آوری یک میلیون امضا طرحی 5 ساله خواهد بود.
"اوري ديويز" نویسنده و استاد دانشگاه قدس درمصاحبه با شبکه خبرنگار العالم، گفت: انگلیس باید به دلیل جنایت های جنگی و ضد بشری که در فلسطین مرتکب شده، عذرخواهی کنند.
وی افزود: صهیونیست‌ها تضعیف می شوند و به عاقبتی همانند رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی مواجه خواهند شد.
"ماجد الزير" رئیس مرکز فلسطینی "بازگشت" در انگلیس نیز اظهار داشت: ما اقدامات خود را با عذرخواهی نمادین آغاز می کنیم و پس از آن اقدامات دیگری در زمینه سیاسی و حقوقی در حمایت از ملت فلسطین صورت می گیرد.
این طرح همزمان با آغاز هفته جهانی قربانیان فلسطینی آغاز شده است.
"استفان سایزر" کشیش کلیسای "انگلیکان" در لندن هم به خبرنگار العالم، گفت: انگلیس در اقدامی خبیث با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و حقوق فلسطینی ها، طرح تقسیم فلسطین را اجرا و زمینه تشکیل رژیم صهیونیستی را فراهم کرد.
خبرنگار العالم گزارش داد، هدف از این طرح یکپارچه کردن تلاش‌های سیاسی و حقوقی برای جلب توجه افکار عمومی نسبت به مظلومیت آوارگان فلسطینی و تاکید بر این نکته که انگلیس مسبب این فاجعه بوده است.
"جريمي كوربن" نماینده پارلمان انگلیس، گفت: من این درخواست را امضا کردم و از این طرح حمایت می کنم ؛ اعلامیه بالفور الگویی بود که نفاق سیاسی را آموزش داد، و موجب تشکیل رژیم صهیونیستی شد.
وی طرح مجبور کردن انگلیس به عذرخواهی از ملت فلسطین را در راستای تحقق عدالت دانست.
مسئولان این فراخوان معتقدند حتی اگر نتوانستند دولت انگلیس را به عذرخواهی از مردم فلسطین وادار کند، دست کم می تواند افکارعمومی را متوجه مسئولیت انگلیس در قبال مشکلات ملت فلسطین کنند.
20-08:50

پربیننده ترین خبرها