سوریه: نبرد نهایی نزدیک است

سوریه: نبرد نهایی نزدیک است
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 11:54

يك مسول سوري، درخواست عربستان و قطر براي مداخله نظامي در سوريه خارج از چارچوب شوراي امنيت را بیانگر شكست و ياس اين دو كشور در توطئه ضد سوریه دانست و از نزدیک بودن نبرد نهایی خبر داد.

"خلف المفتاح" معاون وزير اطلاع رساني سوريه روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم گفت: نيروهاي ارتش سوريه در مقابله با گروه هاي مسلح به دستاوردهاي خوبي دست يافته اند و توان گروه هاي تروريستي كه پيش از اين نيز متحمل خسارت شده بودند، روبه ضعف است.
به گفته معاون وزير اطلاع رساني سوريه، ارتش اين كشور در چند موضع با گروه هاي تروريستي و مسلح درگير است، و اين گروه ها تلاش مي كنند پايتخت، اطراف آن و نيز استان حلب را كه از مناطق مهم سياسي و اقتصادي كشور هستند به تصرف خود درآورند.
المفتاح با اشاره به شكست گروه هاي تروريستي در تحقق توطئه های خود ضد سوریه، ياد آور شد حوادثي كه در خصوص سوريه مشاهده و شنيده مي شود دال بر نزديك بودن نبرد نهايي عليه  گروه هاي تروريستي است .
المفتاح گفت: گروه هاي ترريستي تلاش مي كنند با بمب گذاري و كشتار مردم، خواسته هاي خود را به ملت و دولت سوريه تحميل كنند؛ اما اين گروه ها و كشورهاي حامي آنان بايد بدانند راهي جز حل سياسي بحران سوريه وجود ندارد .
وي از تمايل برخي كشورهاي منطقه و غرب براي كشتار، ادامه خشونت و تضعيف نظام حاكم در سوريه خبر داد و افزود: اين كشورها هنگامي كه در تلاش براي براندازي نظام سوريه ، تحميل راه حل هاي سياسي و روي كارآوردن نظام دست نشانده غرب و دوست با ررژيم صهيونيستي ، از طريق تخريب تاسيسات زير بنايي و نظامي به نتيجه نرسيدند ، درصدد ادامه  خشونت در سوريه برآمده اند .
به گفته معاون وزير اطلاع رساني سوريه، قرائن و نتايج سياسي و نظامي جنگ در اين كشور حكايت از آن دارد كه برگ برنده در دست دمشق است و گروه هاي مسلح و حاميان آنان ديگر فرصتي براي وقت كشي و مانور دادن ندارند .
المفتاح با اشاره به اظهارات اخير وزير امور خارجه عربستان تأکید کرد: درخواست رياض از شوراي امنيت براي مداخله جهت حل بحران سوريه براي دمشق پذیرفتنی نيست؛ و نقش عربستان در بحران سوريه تا كنون منفي و به نفع عاملان خشونت و كشتار در كشور بوده است.
وي سخنان اخير سعود الفيصل ، وزير امور خارجه عربستان را بیانگر ناكامي رياض و نداشتن درك درست از واقعيت حاكم در سوريه دانست و افزود: بشار اسد رئيس جمهوري سوريه طرح سياسي كاملي را براي آينده سوريه مطرح كرده است و اگر اين طرح از سوي طرف ديگري نيز مطرح مي شد ، قطعا مورد استقبال قرار مي گرفت .
وزير خارجه عربستان دولت سوريه را متهم كرده است  كه با هرگونه راه حل براي بحران مخالفت مي كند، و به همين دليل اعراب با "معضل بزرگي" در آن كشور روبرو هستند.
سعود الفيصل كه مردم كشورش از ابتدايي ترين حقوق انساني محروم هستند، بار ديگر از شوراي امنيت سازمان ملل خواست تا به وظيفه خود در سوريه عمل كند.
وزير خارجه عربستان در نشست مطبوعاتي پس از پايان كنفرانس توسعه در رياض بدون اشاره به حمايت كشورش از تروريست هاي مسلح در منطقه، ادعا كرد : متاسفانه رنج و سختي در سوريه ناشي از حكومتي است كه با هرگونه راه حل مخالفت كرده و گمان مي كنند كه هر كسي كه با آنها مي جنگد تروريسم است از اين رو احتمال نمي رود كه با اين حكومت بتوان به راه حل سياسي دست يافت. 

پربیننده ترین خبرها