فرمانده صهیونیست: بشار اسد با پدرش تفاوتی ندارد

فرمانده صهیونیست: بشار اسد با پدرش تفاوتی ندارد
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 13:42

یک مسئول نظامی صهیونیست با اذعان به توانمندی نظام سوریه در مقابله با گروه‌های مسلح و کنترل بحران کنونی تأکید کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ایستادگی و مقاومت با پدرش تفاوتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه فرامنطقه ای "القدس العربی" امروز (چهارشنبه) در گزارشی  نوشت: مسئول ارشد نظامی منطقه شمال فلسطین اشغالی با اذعان به توان "بشاراسد" در مقابله با بحران کنونی سوریه، اظهار داشته که برخلاف همه پیش بینی‌ها، بشار اسد باقی ماند و فرار نکرد؛ و ایستادگی و مقاومت بشار ثابت کرد که وی این ویژگی ها را از پدرش به ارث برده است.
این فرمانده نظامی رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرده است؛ ارتش سوریه تحت رهبری واحد، در حال انجام وظایف خود در این کشور است .
روزنامه القدس العربی در بخش دیگری از این گزارش تأکید کرد، سران رژیم صهیونیستی با وجود آنکه همواره مقاومت لبنان را تهدید کرده اند‌، اما حزب الله لبنان در جنگ 2006 میلادی نه تنها توانست ارتش این رژیم را شکست دهد، بلکه توانست هیبت صهیونیستها را نیز درهم شکند، این درحالی است که رژیم صهیونیستی ادعای برتری بر دیگر ارتش های منطقه خاورمیانه را داشت.
در ادامه این گزارش آمده است: این شکست فضایی از ترس و نگرانی را در وجود صهیونیستها ایجاد کرد و تاکنون و پس از گذشت سالها از وقوع این جنگ، دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان دست به عملیات نظامی نزده و به جای حمله، به شکایت علیه حزب الله لبنان در شورای امنیت بسنده کرده است.
در همین راستا روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرنوت" به نقل از مسولان ارشد نظامی رژیم صهیونیستی، درخصوص احتمال رویارویی بی سابقه با حزب الله لبنان به سبب اوضاع بحرانی در سوریه هشدار داد.
این روزنامه به نقل از منابع خود تأکید کرد، رویارویی احتمالی با حزب الله لبنان کاملا با آنچه که درجنگ اخیر (صهیونیستها) در باریکه غزه روی داد ، مغایرت خواهد داشت؛ و پیامدهای آن (برای رژیم صهیونیستی) بسیار فراتر از آن چیزی است که تصور می کند .
این منابع با هشدار درباره ناتوانی نظامی رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان یادآوری کردند، در جنگ اخیر در باریکه غزه، حمله زمینی صورت نگرفت؛ بنابراین نمی توان این جنگ را مشابهه جنگ سال 2006 در جنوب لبنان دانست؛ چرا که پیش بینی شمار موشکهایی که ممکن است به عمق مواضع این رژیم اصابت کند غیر ممکن است؛ و فرماندهان ارتش باید به موازات بمبارن و حملات هوایی، برای عملیات وسیع زمینی نیز برنامه ریزی کنند.
روزنامه یدیعوت احرونوت افزود، "بنیامین نتانیاهو" از این خطرات آگاهی دارد، اما در زمان انتخابات از تشریح این خطرات خودداری می کند، چرا که برای انتشار خبر بد حد و مرزی وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها