سیاستمدار سوری: عربستان به شکست اذعان کرد

سیاستمدار سوری: عربستان به شکست اذعان کرد
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 15:07

عضو هيات سياسي حزب "الشعب" سوريه گفت: موفقيت ارتش در مقابله با گروه های مسلح و تروريستهاي القاعده، باعث شده است حامیان اين گروه ها مانند عربستان و آمريكا نيز مجبور شوند از راهكار سياسي بحران سوريه سخن بگويند.

"سمير هواش" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه العالم تصريح كرد: بر همگان آشكار شده است كه پس از گذشت دو سال از درگيري هاي مسلحانه درسوريه ، براندازي نظام بشار اسد با توسل به زور ممكن نيست ، زیرا دولت سوريه توانسته است به تدريج كنترل امور را به دست گيرد.
وی افزود: گروه هاي تروريستي و سلفي به دلیل ناتوانی در مقابله با نیروهای ارتش و نظام سوريه ، به ترور و بمب گذاري روي آورده اند .
اين عضو هيات سياسي حزب الشعب همچنين با اشاره به كاهش حمايت مالي و نظامي از سوي كشورهاي حامي تروريست ها در سوريه ، اظهار داشت: سخنان اخير مسئولان عربستان در قبال سوريه و درخواست رياض براي ارجاع پرونده سوريه به شوراي امنيت ، در واقع اذعان به واقعيت ها و فرار از مسووليت هاست.
به گفته سمير هشام "سعود فيصل" وزير امور خارجه عربستان كاملا مي داند طرح وي در خصوص سوريه مورد قبول واقع نمي شود و اگر هم پذيرفته شود همانند گذشته از سوي برخي كشورها وتو مي شود .
عضو هيات سياسي حزب الشعب سوريه افزود: به نظر من سخنان اخير سعود فيصل پيامي براي گروه هاي مسلح و تروريستي در سوريه است كه پيش از اين مورد حمايت رياض بوده اند؛  فيصل با اين سخنان در واقع به شكست راهكار نظامي براي پيشبرد اهداف بيگانگان در سوريه اذعان كرده است .
هواش خاطرنشان کرد: آغاز حل بحران در سوريه بستگي به توافق آمريكا با روسيه دارد؛ و سخنان اخير باراك اوباما درباره سوريه نيز پيامي به اين مضمون بود كه بايد حل سياسي در سوريه آغاز شود و از راهكار نظامي براي برون رفت از بحران اين كشورصرف نظر كرد .
fz-22-19:54

 
 

پربیننده ترین خبرها