انهدام کاخ قذافی در شمال غرب مالی

انهدام کاخ قذافی در شمال غرب مالی
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 17:16

یک منبع امنیتی مالی گفت کاخ معمر قذافی رهبر مخلوع لیبی در تمبکتو واقع در شمال این کشور که به ستاد فرماندهی شبه نظامیان تندروی مسلح تبد یل شده بود، در جریان حمله هوایی فرانسه منهدم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان حملات هوایی جنگنده های فرانسوی، برخی از اعضای گروه های جهادی حاضر در مالی کشته شدند و مقر قذافی منهدم شد اما غیرنظامیها کشته یا زخمی نشدند.  
محمد ولد الامین نماینده منطقه تمبکتو نیز ضمن تایید این خبر تصریح کرد که مخازن سوخت و انبارهای سلاح اسلامگرایان در این حمله نابود شد. یکی از اهالی منطقه از طریق ارتباط ماهواره ای به خبرگزاری فرانسه گفت: شبکه ارتباطات شهر به خاطر قطع تلفن ثابت و همراه با دشواری مواجه است.
منابع فرانسوی نیز گفتند: ستاد فرماندهی تروریستها وابسته به القاعده مغرب اسلامی در تمبکتو هدف قرار گرفت. 
سرهنگ تری بورخار سخنگوی ستاد ارتش فرانسه خبر حمله هوایی به حومه تمبکتو که القاعده سرزمین مغرب اسلامی و جماعت انصارالدین به عنوان همپیانش را مورد تایید قرار داد.   
تمبکتو در 900 کیلومتری شرق باماکو از بارزترین نشانه های تمدن اسلامی واقع در آفریقاست و در فهرست آثار باستانی بشریت قرار دارد.
اسلامگرایان بارها مقابر قدیمی اولیاء اسلامی را در شهر تخریب کرده و وعده دادند مجازات شلاق و مثله کردن را اجرا می کنند که این موضوع نگرانی اهالی شهر را در پی داشته است.
گفتنی است گروه های شبه نظامی مسلح فعال در صحرای آفریقا پس از پیشروی های سریع در چند ماه گذشته؛ پس از دخالت خارجی در این کشور شهرهای مختلف را به سرعت ترک کرده و به شمال عقب نشینی کرده اند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها