انتخابات اردن در سایه تهدید و تحریم

انتخابات اردن در سایه تهدید و تحریم
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 22:19

العالم - مخالفانی که انتخابات پارلمانی را تحریم کرده اند، می گویند که دولت کارمندان،نظامیان و فقرا را با تهدید به پای صندوق های رای کشانده است.

" توجان فیصل" به شبکه خبری العالم، گفت: انتخابات اردن واقعی نبود و هیچ ارزشی نداشت؛ مردم انتخابات را تحریم کرده بودند و رژیم همه نظامیان، کارمندان و مستمری بگیران را مجبور به شرکت در انتخابات کرده بود.
نماینده پیشین پارلمان اردن پارلمان آتی را بدتر از پارلمان های پیش توصیف کرد و افزود: ظرف دو سال گذشته 4 دولت تشکیل شده اما پارلمان منحل نشده است، زیرا همه لوایح دولت را تأیید و تصویب می کرد. 
فیصل با اشاره به اینکه پارلمان آینده هیچ یک از بحران ها و مشکلات را حل نخواهد کرد و مشکلات را مضاعف خواهد کرد، افزود: اعتراضات مردمی که از دو سال پیش آغاز شده است تا تحقق مطالبات ادامه خواهد داشت .
گروه های اسلامی مخالف هفدهمین انتخابات پارلمانی اردن را تحریم کرده بود.
2 میلیون و 300 هزار نفر که نیمی از آنان زن هستند، برای انتخاب 150 نماینده پارلمان اردن نام نویسی کرده بودند؛ دولت اردن اعلام کرد: 3 میلیون و یکصد هزار نفر واجد شرایط انتخابات بودند و از این تعداد  70 درصد نام نویسی کردند.
جمعیت اردن 6 میلیون و 800 هزار نفر است .
کمیته انتخابات اردن نیم ساعت قبل از پایان انتخابات پارلمانی میزان مشارکت مردمی را 50 درصد اعلام کرد و افزود : تعداد رأی دهندگان بیش از یک میلیون و 156 هزار نفر است .
اخوان المسلمین اردن در بیانیه ای از وقوع "تخلفات بسیار" در انتخابات پارلمانی خبر داد و اعلام کرد : میزان مشارکت مردمی کمرنگ بود و آماری که مراکز دولتی درباره میزان مشارکت مردمی اعلام می کنند ، غیرواقعی است .
اخوان المسلمین اردن اعلام کرد: میزان مشارکت مردمی بیش از 7 / 16 درصد نیست؛ اردن از ژانویه 2011 صحنه تظاهرات و اعتراضات مردمی برای ایجاد اصلاحات سیاسی و اقتصادی و مبارزه با فساد است.
23-16:39
   
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها