توسط دادگاه های آل خلیفه:

دو نوجوان بحرینی به اعدام محکوم شدند

دو نوجوان بحرینی به اعدام محکوم شدند
چهارشنبه 4 بهمن 1391 - 23:07

"یوسف المحافظه" عضو مرکز حقوق بشر بحرین ، هدف از صدور حکم اعدام 2 فعال بحرینی را زیرفشار گذاشتن مخالفان دانست.

"یوسف المحافظه" عضو مرکز حقوق بشر بحرین به شبکه خبری العالم، گفت: سازمان های حقوقی بین المللی و سازمان عفو بین الملل از صدور حکم اعدام دو فعال بحرینی به نام "علی الطویل" و "علی العطیه" یک روز پس از دعوت پادشاه بحرین از مخالفان برای گفت و گو شوکه شده اند. 
وی افزود:سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی حکم اعدام این دو فعال را که از لحاظ حقوقی غیرمعتبر است، به هیچ وجه قبول ندارند و خواستار لغو حکم شده اند.
المحافظه گفت: رژیم آل خلیفه قادر به اجرای حکم اعدام نیست و حکم را تنها برای زیرفشار گذاشتن مخالفان صادر کرده است.
وی با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه سیاست دوگانه ای را درپیش گرفته است و از یک طرف حکم اعدام صادر می کند و از طرف دیگر مخالفان را به مذاکرات ملی دعوت می کند، افزود: برگزاری مذاکرات ملی در چنین شرایطی غیرممکن است.
المحافظه، افزود: آل خلیفه می خواهد این پیام را به مردم برساند که در مذاکرات ملی مشارکت کنید و نتایج این مذاکرات را بپذیرید، مگر نه کشته خواهید شد؛ اما انقلاب بحرین با وجود نقض حقوق بشر و بازداشت های غیرقانونی ادامه خواهد داشت.
عضو مرکز حقوق بشر بحرین افزود: آل خلیفه بسیاری از فعالان خارجی و نمایندگان سازمان های حقوقی بین المللی را از ورود به بحرین منع کرده است و مانع برگزاری تظاهرات در منامه می شود.
المحافظه با اشاره به ادعای رژیم حاکم در رعایت آزادی بیان و حقوق بشر،افزود: تاکنون بیش از یکصد نفر در بحرین شهید و هزاران نفر نیز وحشیانه شکنجه شده اند؛ تصاویر ویدئویی تهیه شده فعالان مخالف در شبکه های اجتماعی نحوه برخورد عوامل وزارت کشور با شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز را نشان می دهد؛ این ویدیوها ضرب و جرح معترضان،سرقت اموال شهروندان و شلیک گلوله های حاوی گاز سمی به سوی منازل مردم را از سوی مزدوران رژیم را به وضح نشان می دهد.
1/23
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها