"نتانیاهو" مهره شکست خورده صهیونیست ها

پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 14:16

العالم، رام الله - روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحرونوت" در ارزیابی کارنامه بنیامین نتانیاهو در عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی وی را " مرد شکست خورده " معرفی کرد.

"نصیر فالح" کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه العالم، گفت: روزنامه "يديعوت آحرونوت" از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان"مردشکست" یاد کرده است، زیرا تلاش او برای جلب حمایت احزاب راستگرای افراطی با شعار ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی با شکست مواجه شد؛ و وی نتوانست افکار عمومی را فریب دهد.
نصیر فالح افزود: نتانياهو در سطح بین المللی نیز با انزوا روبرو شده، و پس از تنش به وجود آمده میان دولت آمریکا و کابینه وی؛  دچار انزوای بین المللی شده است.
وی تاکید کرد: نتانیاهو در زمینه نظامی هم شکست خورد، به گونه ای که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل که مدعی شکست ناپذیری بود از نیروهای مقاومت فلسطینی در باریکه غزه شکست خورد.
این کارشناس فلسطینی، نتایج انتخابات پارلمانی برای نتانیاهو را غافلگیر کننده دانست و تاکید کرد: نتانیاهو در تشکیل کابینه خود با مشکل بزرگی مواجه است، بدین معنا که باید به راست گرایان افراطی تکیه کند که دراین صورت عمر دولتش بسیار کوتاه خواهد بود و در بهترین حالت یک سال و نیم دوام خواهد آورد؛ و پس آن از بار دیگر خواسته برگزاری انتخابات زودهنگام مطرح خواهد شد.
نصیر فالح خاطرنشان کرد: نتانیاهو با علم به اینکه حزب لیکود در انتخابات شکست خواهد خورد، با "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه مستعفی و رهبر حزب " اسرائیل بیتنا" ائتلاف کرد، با این حال تمامی احزاب راست گرا تنها توانستند نیمی از کرسی های کنست را به دست آورد.
نصیر فالح تأکید کرد: نتانیاهو در تابستان سال 2012 ایران را به حمله تهدید کرد، اما موفق به فراهم کردن زمینه لازم برای این حمله در سطح بین الملل نشد؛ وی همچنین حزب الله لبنان و مقاومت غزه را تهدید کرد، اما نتیجه این بود که مواضع این رژیم در عمق اراضی اشغالی با موشک های نیروهای مقاومت فلسطینی هدف قرار گرفت.
نصیر فالح همچنین نتانیاهو را در حل و فصل مشکلات داخلی در سرزمین های اشغالی ناتوان دانست و نتایج انتخابات را به منزله وتو کردن نتانیاهو از طرف شهرک نشینان دانست.
وی پیش بینی کرد که احتمال دارد "یائیر لپید" رهبر حزب جدید میانه روی "راه آینده"  که توانست با کسب ۱۹ کرسی حزب دوم در کنست شود، بتواند به نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست یابد.
3-18:06
 

پربیننده ترین خبرها