جبهه عمل اردن: پارلمان مشکلی را حل نمی کند

جبهه عمل اردن: پارلمان مشکلی را حل نمی کند
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 14:25

العالم، امان - عضو ارشد "جبهه عمل اسلامی" اردن اعلام کرد، همه مردم این کشور اتفاق نظر دارند که انتخابات پارلمانی اخیر هیچکدام از بحران های داخلی را حل نخواهد کرد.

"عبدالله فرج الله" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه العالم، بر لزوم ایجاد تغییرات سیاسی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: برگزاری انتخابات مهم نیست، بلکه مهم حل بحران ها و ایجاد تغییرات لازم است.
وی افزود: جبهه عمل اسلامی مانند بسیاری از گروه های سیاسی اردن انتخابات پارلمانی را تحریم کرد.
عبدالله فرج الله خاطرنشان کرد: 2 پارلمان گذشته ناکارآمد بودند و نتوانستند منافع مردم را تأمین کنند، به نحوی که پیش از موعد منحل شدند.
کمیته انتخابات اردن میزان مشارکت مردمی را 5 / 56 درصد و تعداد رأی دهندگان را یک میلیون و 287 هزار و 760 نفر اعلام کرده است؛ جمعیت اردن 6 میلیون و 800 هزار نفر است که نیمی از جمعیت کشور واجد شرایط رای دادن هستند.
این سیاستمدار اردنی اظهار داشت: مردم به اصلاحات واقعی و فراگیر نیاز دارند که زمینه ایجاد چنین اصلاحاتی تدوین قانون انتخاباتی دمکراتیک و نوین است.
عضو ارشد جبهه عمل اردن تأکید کرد: اصلاح قانون انتخابات تنها خواسته جبهه عمل اسلامی نیست، و دیگر مطالبات باید در پارلمان بحث و بررسی شود.
عبدالله فرج الله با اشاره به وجود برخی تخلفات در جریان انتخابات پارلمان تصریح کرد که این انتخابات سالم و شفاف برگزار نشد.
23-21:45
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها