اعتراض خشونت بار به اعلام نشدن نتایج انتخابات اردن

اعتراض خشونت بار به اعلام نشدن نتایج انتخابات اردن
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 18:28

تهران - (العالم ) شهر معان در جنوب اردن شاهد اعتراض به انتخابات مجلس و تاخیر در اعلام نتایج آن است.

به گزارش شبکه العالم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی " الحریه نیوز"  یک روز پس از برگزاری هفدهمین دوره انتخابات پارلمانی اردن ، دهها تن از مردم  در اعتراض به اعلام نشدن نتایج، عصر پنجشنبه ساختمان اداره آموزش و پرورش، مدرسه پسرانه الاسکان و ساختمان اداره کشاورزی شهر جنوبی معان  را آتش زدند.
معترضان همچنین ، تجهیزات سنگین خدمات عمومی و تعدادی از بانک های این شهر را به آتش کشیده و با آتش زدن لاستیک خودرو و سطل های زباله ، چند جاده اصلی شهررا بستند که نیروهای ژاندارمری با استفاده از گاز اشک آور آنها را پراکنده کردند.
از سوی دیگر به گفته یک منبع پزشکی بیمارستان دولتی معان، بر اثر تیراندازی در جریان برنامه تبلیغات یکی از نامزدهای انتخابات مجلس اردن، یک جوان 20 ساله کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
مردم اردن روز چهارشنبه در شرایطی در انتخابات پارلمانی شرکت  کردند که از سوی اسلام گرایان بویژه اخوان المسلمین تحریم شد. 
از حدود هفت میلیون نفر جمعیت این کشور، دو میلیون و سیصد هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که مقام های دولتی مدعی حضور 57  درصد از واجدان شرایط در پای صندوق های رای گیری شده اند؛ اما در مقابل اخوان المسلمین اردن می گوید که تنها 25 درصد از واجدان شرایط درانتخابات مشارکت داشته اند.
احزاب مخالف از بروز تخلف های متعدد از جمله خرید و فروش آرا و انتشار کارت های رای دهی جعلی هم در انتخابات اردن خبرداده اند.
اسلامگرایان اردنی با اعتراض شدید در باره اجرا نشدن طرح های اصلاحی ، خواستار قدرت گرفتن پارلمان و کاهش اختیارات پادشاه هستند، که هم اکنون اختیار عزل و نصب نخست وزیر را دراختیاردارد.

پربیننده ترین خبرها