استقبال ضعیف مردم اردن از انتخابات مجلس

استقبال ضعیف مردم اردن از انتخابات مجلس
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 21:03

العالم - یکی از رهبران جبهه عمل اسلامی اردن با تاکید بر این که قانون انتخابات این کشور ساخته مجالس فاسد است، گفت: استقبال مردم از انتخابات دیروز ضعیف بود.

"عبدالله فرج الله " روز پنجشنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه ، شمارش آرا این بار در میان بایکوت خبری صورت گرفته است ، تاکید کرد: نه فقط جمعیت عمل اسلامی بلکه احزاب و جریان های دیگروحتی طرف های نظارت بین المللی نیز مشارکت مردمی در انتخابات اردن را ضعیف ارزیابی کرده اند.
وی افزود : حوزه های رای گیری در طول روز گذشته خالی از جمعیت بود وعلت چنین مساله ای نبود توافق ملی بر سر انتخابات و تحریم گسترده آن از سوی مردم بود.
وی اظهارکرد: طیف گسترده ای از مردم و در راس آن ها احزاب و شخصیت های سیاسی و ملی در اعتراض به قانونی که کشوررا 20 سال به عقب برگرداند، انتخابات دیروز را تحریم کردند.
فرج الله با بیان اینکه قانون انتخابات حیات سیاسی و جامعه اردن را از هم گسست گفت : مجلس برآمده از این انتخابات مورد قبول نیست؛ زیرا بر اساس فرآیندی بر روی کار آمد که مردم اردن دو دهه آن را تجربه کرده و نپذیرفته اند.
مقام جبهه عمل اسلامی اردن با تاکید براینکه خیزش دو ساله ادامه می یابد، افزود: ملت اردن از خواست خود برای اصلاحات دست نخواهد کشید و به شیوه های مسالمت آمیز و قانونی به اعترا ادامه می دهد زیرا پارلمان جدید خواسته آنان را برآورده نمی کند.
هیئت مستقل انتخابات شمار شرکت کنندگان در انتخابات مجلس اردن را یک میلیون و دویست و 88 هزارو 43 نفر از میان  2,3 میلیون واجد شرایط رای و میانگین مشارکت مردم را 56,69 درصد بیان کرد.
درهمین حال جنبش اسلامی اردن روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، درصد شرکت کنندگان در انتخابات پارلمان که از سوی نظام حاکم اعلام شده واقعی نیست و فقط 8/24  درصد مردم این کشور به پای صندوق های رای گیری رفتند.
24-10:35
26
 

پربیننده ترین خبرها