تخریب یک اردوگاه فلسطینی از سوی صهیونیست ها

تخریب یک اردوگاه فلسطینی از سوی صهیونیست ها
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 21:27

العالم - نیروهای رژیم صهیونیستی امروز اردوگاه "صمود الزیتون" را که نماد مقاومت مردم فلسطین علیه طرح های شهرک سازی رژیم اشغالگر است، تخریب کردند.

به گزارش شبکه خبری العالم "مجد ابونیع" یکی از فعالان این اردوگاه گفت: 3 خودروی نظامی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه با حمله به اردوگاه صمود الزیتون به ساکنان آن اعلام کردند که دستور دارند این مکان را تخریب کنند.
بر اساس این گزارش، به دنبال مقاومت ساکنان اردوگاه ، نظامیان صهیونیست با خشونت آن را اشغال کردند.
"عامر ابونیع"، موسس اردوگاه نیز ضمن تاکید بر لزوم دیدار یک هیات رسمی متشکل از وزرای دولت خودگردان فلسطین و نمایندگان سایر کشورها از صمود الزیتون به منظور اعلام همبستگی با ساکنان آن تاکید  کرد: ما برای دفاع از تمامیت خاک خود در این سرزمین خواهیم ماند و اردوگاه دیگری برپا می کنیم.
اردوگاه "صمود الزیتون" در اعتراض به اقدام شهرداری بیت المقدس در تخریب اراضی "شعفاط" که به منظور مصادره بیش از 10 هکتار از اراضی فلسطینیان در دو شهر "شعفاط" و "بیت حنینا" انجام شد، بنا شده است.
شهرداری بیت المقدس با تصویب طرح موسوم به طرح خیابان 21  در سال گذشته قصد دارد ، شعفاط و بیت حنینا را به شهرک های صهیونیستی در شمال و جنوب قدس اشغالی متصل کند.
سه شنبه قبل این زمینها دوباره از سوی رژیم صهیونیستی تهدید به مصادره شده بود.
نظامیان اشغالگر صهیونیست همچنین امروز برای بار سوم به منازل فلسطینیان در شمال منطقه "الاغوار" در کرانه باختری یورش برده و اقدام به تخریب خانه های آنها کردند.
"عارف دراغمه"، رئيس شورای روستاهاي "المالح" و "المضارب" اعلام کرد: خودروهای نظامیان اشغالگر از نخستین ساعات بامداد امروز روستای المضارب را محاصره کردند و بعد ازآن لودرهای صهیونیست ها شروع به تخریب منازل فلسطینیان نمودند.
وی افزود: این منازل چند سال پیش هم از سوی صهیونیست ها تخریب شده بودند که ساکنان آنها اقدام به بازسازی آن منازل نمودند.
نظامیان صهیونیست با این اقدامات قصد دارند فلسطینیان را مجبور به کوچ از این منطقه نمایند.
از سوی دیگر نزدیک به هزار تن از شهرک نشینان صهیونیست امروز پنجشنبه به مقام یوسف پیامبر در شرق شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند.
براساس گزارش منابع خبری محلی، اتوبوس هایی که تحت حفاظت تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس بودند شهرک نشینان را برای ادای آداب و رسوم دینی به منطقه منتقل می کردند که در پی آن منطقه به قرق آنان درآمد و پست های نظامی در چندین نقطه در محدوده اردوگاه "بلاطه البلد" در نزدیکی آرامگاه یوسف(ع) پیامبر ایجاد شد.
این وضعیت تا ساعت ها بعد از ترک محل از سوی شهرک نشینان ادامه یافت.
 

پربیننده ترین خبرها