ترکیه بر طبل جنگ نژادی میان عرب و کرد می کوبد

ترکیه بر طبل جنگ  نژادی میان عرب و کرد می کوبد
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 22:11

دمشق (العالم)- رییس دفتر اطلاع رسانی هیات هماهنگی ملی سوریه، گفت: ترکیه با گشودن مرزهایش در برابر گروههای تروریستی، در حال شعله ور ساختن آتش جنگ نژادی میان اعراب و کردها است.

 "منذر خدام" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم ضمن هشدار نسبت به مداخله غیرمسئولانه ترک ها در بحران سوریه افزود: حضور گروه های تروریستی مسلح در شمال سوریه که اعلام کرده اند هدفشان تشکیل امارت اسلامی است، مغایر با خواسته های ملت در زمینه تغییر به سوی دمکراسی است.  
وی از دیگر اهداف شعله ورکردن آتش جنگ نژادی میان اعراب و کردها را خونریزی بیشتر و به چالش کشیدن مخالفان داخلی دانست که خواستار دمکراسی و دولت مدنی هستند.
رییس دفتر اطلاع رسانی هیات هماهنگی ملی سوریه ادامه داد: مناطقی که در آن درگیری های نژادی جریان دارد، بدون حضور دستگاههای امنیتی بوده و زیر نظر کردها اداره می شود؛ لذا کسی جز کردها در برابر افراد مسلح نیستند، از این رو هیات هماهنگی، به منظور تامین امنیت این مناطق با شورای ملی کردها همکاری می کند.
به گفته خدام، هیات هماهنگی ملی سوریه تصمیم گرفت که گروهی را به منظور آگاهی از اوضاع ، تامین امنیت مردم در برابر افراد مسلح و جلوگیری از گسترش منازعه به منطقه اعزام کند.
وی تاکید کرد: راه حل بحران سوریه فقط سیاسی است و خشونت تنها باعث نابودی این کشور می شود چون نظام قادر به حل بحران به شکل نظامی نیست و مخالفان مسلح نیز نمی توانند به زور سلاح، نظام را سرنگون کنند.
خدام افزود: تنها راه مخالفان داخلی برای نجات کشور، استفاده از راهکار سیاسی است؛ لذا این هیات چند طرح در این زمینه به دولت دمشق ارائه داده است.
شورای ملی کردهای سوریه از دولت ترکیه درخواست کرده که از مداخله در امور داخلی کشورشان دست برداشته و مانع از ورود افراد مسلح تروریست به منطقه مرزی راس العین در شمال سوریه شود. 
وزارت خارجه سوریه نیز با ارسال نامه هایی به رییس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، القاعده را مسئول انفجار انتحاری چند روز قبل در استان حماه که 42 کشته بر جا گذاشت، دانست.
این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که ترکیه به تروریست ها اجازه عبور از خاک خود و ورود به سوریه داده و به حمایت تسلیحاتی همه جانبه از آنان ادامه می دهد. 
1/24- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها