کارشناس فلسطینی:

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به دنبال سازش نیست

کابینه جدید رژیم صهیونیستی به دنبال سازش نیست
جمعه 6 بهمن 1391 - 09:45

رام الله، العالم - یک کارشناس فلسطینی پیش بینی کرد که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به دنبال سازش با فلسطینی ها نخواهد بود.

" اشرف العجرمي" کارشناس مسائل خاورمیانه روز جمعه در گفت وگو با  شبکه خبری العالم، گفت: حزب میانه رو صهیونیستی موسوم به "آینده ای وجود دارد"، نظر خود را قویا بر کابینه جدید نتانیاهو تحمیل خواهد کرد.
وی افزود: راستگرایان صهیونیست تعداد قابل توجهی از کرسی های پارلمان رژیم صهیونیستی را که با آن اکثریت کنیست سابق را تشکیل می دادند، از دست دادند و اکنون تعادل کامل در کرسی های پارلمان این رژیم بین فراکسیون های راستگرا - که رویکردهای قومی و دینی افراطی دارند- با فراکسیون های میانه رو و چپگرا به وجود آمده است.
العجرمی ادامه داد: تعادلی که در تعداد کرسی های کنیست بوجود آمده به نتانياهو اجازه نمی دهد که کابینه ای راست گرا تشکیل دهد و همه پیش بینی ها حاکی از آن است که وی باید برای تشکیل کابینه خود از حزب "آینده ای وجود دارد"، استفاده کند.
وی اظهار داشت: قرار گرفتن حزب "آینده ای وجود دارد" در کنار احزاب صهیونیستی دیگر مانند شاس با توجه به تناقض زیاد در برنامه های اجتماعی این احزاب، کار دشواری است زیرا حزب شاس خواهان معافیت مذهبی ها از خدمت زیر پرچم است، در حالی که حزب "آینده ای وجود دارد" بر خدمت نظامی آنان اصرار دارد.
العجرمی پیش بینی کرد که دولت آینده رژیم صهیونیستی از راستگرایان صهیونیست که 60 کرسی کنیست را در اختیار دارند، به همراه حزب "آینده ای وجود دارد" تشکیل شود.
وی در عین حال اظهار داشت که تشکیل چنین دولتی و ادامه حرکت آن با توجه به اختلاف دیدگاه های میان عناصر تشکیل دهنده آن در سرزمین های اشعالی دشوار خواهد بود.
کارشناس فلسطینی اولویت اصلی ساکنان سرزمین های اشغالی را مسائل اقتصادی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دیگر حتی راست گرایان نیز به موضوع حل و فصل درگیری ها با فلسطینی ها تمایلی نشان نمی دهند و همین مساله موجب جمع شدن احزاب ضد و نقیض در کنار یکدیگر در فلسطین اشغالی شده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل است که فلسطینی ها براین باورند که هر دولتی در فلسطین اشغالی روی کار بیاید  به موضوع سیاسی و قضیه سازش با آنان توجهی ندارد.
این کارشناس فلسطینی همچنین پیش بینی کرد که راستگرایان صهیونیست مجبور شوند که امتیازاتی به طرف مقابل بدهند و همین مساله باعث خواهد شد که حزب "آینده ای وجود دارد" نظر خود را بر نتانیاهو (که نمی تواند بدون احزاب میانه رو دولت خود را تشکیل دهد)، تحمیل کنند.
 MKH-24-18:06
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها