دو زیارتگاه دیگر در تونس به آتش کشیده شد

دو زیارتگاه دیگر در تونس به آتش کشیده شد
جمعه 6 بهمن 1391 - 10:53

شاهدان عینی و رسانه های محلی از آتش گرفتن دو زیارتگاه دیگر صوفیان تونس در روز پنجشنبه خبر می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این در حالی است که از چندین ماه پیش این حملات به شدت افزایش یافته و جنبش سلفی به برنامه ریزی و اجرای این اقدامات متهم است.
شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفتند: مرقد "سیدی علی بن سالم" در منطقه "قابس" واقع در جنوب غرب این کشور به آتش کشیده شد.
یکی ازمقامات  پلیس تونس که خواست نامش فاش نشود گفت: این زیارتگاه به طور کامل سوخته است.
همچنین خبرگزاری تونس افریقا در خبر دیگری اعلام کرد: ساختمان زیارتگاه "سیدی  احمد الغوت" به آتش کشیده شده و قبر وی نیز مورد هتک حرمت قرار گرفته است.
مقامات تونس، احتمال مشخصی را در این باره مطرح نکرده اند، اما نمایندگان صوفی های تونس، جنبش های تندرو وهابی را به "تخریب برنامه ریزی شده" این اماکن زیارتی متهم می کنند.
سازمان صوفیه تونس نیز روز چهارشنبه از آتش گرفتن یک زیارتگاه دیگر خبر داده و "وهابی های بیگانه" را به برنامه ریزی برای  تخریب زیارتگاه ها متهم کرده بود.  بنا بر اعلام این سازمان، 35 زیارتگاه طی 8 ماه تخریب یا به آتش کشیده شده است.
گفتنی است تعدادی ناشناس روز چهارشنبه آرامگاه سیدی "احمد الورفلی"، یکی از اماکن مقدس در شهر اکوادای سوس (140 کیلومتری جنوب تونس) را با کوکتل مولوتف آتش زدند.
"مازن الشریف "معاون رییس اتحادیه صوفیان تونس نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: گروه های تند رو وهابی چنین جنایات و حملاتی را مدیریت می کنند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها