عضو ارشد جبهه عمل اسلامی:

پارلمان جديد اردن هم فاقد مشروعيت است

پارلمان جديد اردن هم فاقد مشروعيت است
جمعه 6 بهمن 1391 - 11:41

امان، العالم - عضو ارشد جبهه عمل اسلامي اردن اعلام كرد: پارلمان جديد این کشور همانند پارلمان های قبلی، فاقد مشروعيت است.

 "موسى الوحش" عضو ارشد دفتر اجرايي حزب جبهه عمل اسلامي اردن، روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تاکید کرد: انتخابات پارلماني كه روز چهارشنبه در اين كشور برگزار شد، سالم و شفاف نبوده و درآن تقلب روي داده است.
وی افزود: تقلب از زمان تصويب دوباره قانون "راي واحد"، پس از آن كه شاه اردن و دولت هاي سابق با آن مخالفت كرده و آن را كنار گذاشتند، شروع شد اما دولت كنوني، بار ديگر آن را احيا كرد.
الوحش اظهار داشت:  قانون جدید انتخابات موجب اختلاف درميان مردم اردن شده و از طريق اين قانون، در انتخابات تقلب صورت گرفته است.
الوحش ادامه داد: تقلب در دولت هاي قبلي اردن نيز انجام شده است، به ويژه آن که انتخابات را "کمیته انتخابات" برگزار و اداره نمي كند، بلكه سرويس هاي امنيتي مجری برگزاری انتخابات این کشور هستند.
مقام حزب جبهه عمل اسلامي اردن تاکید کرد: قانون راي واحد  نمي تواند مجلسي كه به نمايندگي از همه مردم اردن باشد، تشكيل دهد و هدف از تصويب اين قانون خارج كردن مخالفان و شخصيت هاي ملي از عرصه انتخابات بوده و درمقابل طرفداران نظام را تحت عنوان نامزدهاي مستقل و عشاير در انتخابات شركت مي دهد.
الوحش با تاکید بر آن که رژیم اردن نمی خواهد مخالفان در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند، افزود: اين مساله بدان معناست كه پارلمان آلت دست رژیم اردن است و هرگونه كه بخواهد از آن استفاده مي كند.
وي در ادامه  خبرهاي مربوط به مشاركت گسترده مردم اردن در انتخابات را رد كرد و گفت: مراكز و حوزه هاي راي گيري تا ظهر خالي از راي دهنده بود.
الوحش با اشاره اسناد موجود از تخلفات رای گیری از جمله خريد آرا که از آن فیلمبرداری شده و بسياري از تخلف هاي ديگر در جريان انتخابات پارلماني اردن و خارج شدن برگه هاي راي از مراكز راي گيري، گفت: اطلاعات و تصاوير مربوط  به اين تخلفات  در همه مناطق اردن پخش خواهد شد.
عضو ارشد دفتر اجرايي حزب جبهه عمل اسلامي اردن با اشاره به آمارهاي اعلام شده از سوي كميته انتخابات اردن درباره ميزان مشاركت مردم این کشور در انتخابات  تاکید کرد: این آمار واقعي نيست بلكه گمراه كننده است.
وي درپايان گفت: جبهه عمل اسلامي اردن، علیرغم این که در انتخابات پارلمانی شركت نكرده است اما خود را برنده انتخابات پارلمانی اردن می داند.
هیئت مستقل انتخابات اردن شمار شرکت کنندگان در انتخابات پارلمان این کشور را یک میلیون و دویست و 88 هزارو 43 نفر از میان  2,3 میلیون واجدین شرایط رای و میانگین مشارکت مردم را 56,69 درصد اعلام کرده است.
این در حالی است که جنبش اسلامی اردن روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که درصد شرکت کنندگان در انتخابات پارلمان این کشور که از سوی نظام حاکم اعلام شده واقعی نیست و فقط 8/24  درصد مردم این کشور به پای صندوق های رأی رفته اند.
24-21:4
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها