توقیف جدیدترین محموله سلاح ترکیه ای در یمن

توقیف جدیدترین محموله سلاح ترکیه ای در یمن
جمعه 6 بهمن 1391 - 15:30

بازرسان گمرک یمن با همکاری نیروهای امنیتی این کشور توانستند یک محموله سلاح را که از ترکیه وارد بندر عدن شده بود، توقیف کنند.

 به گزارش شبکه خبری العالم، "محمد منصور" رئیس اداره گمرک یمن با اعلام این خبر گفت: این محموله سلاح  شامل تفنگ های اتوماتیک است که از کشور ترکیه به یمن ارسال شده است.
خبرگزاری "سبأ"ی یمن روز جمعه  به نقل از منصور اعلام کرد: اسلحه های کشف شده در این محموله شامل 115 قبضه اسلحه اتوماتیک "تی 14" و 63 کارتن سلاح مکانیزه که در هر کارتن 60 قبضه اسلحه وجود داشت، می باشد.
 رییس اداره گمرک یمن افزود: اگر محاسبات ما درست باشد انتظار می رود که کل اسلحه های توقیف شده در این محموله 3 هزارو 780 قبضه باشد.
 منصور با اشاره به زمان و مکان ارسال این محموله سلاح ترکیه ای به یمن اظهار داشت: گمرک منطقه آزاد عدن این محموله را از 16 نوامبر 2012  زمانی که از بندر "تنبرا"ی ترکیه به بندر "الحاویات" یمن ارسال شده بود و ادعا شده بود که شامل وسایل پلاستیکی منزل است، پی گیری کرده است.
وی ادامه داد:  تاکنون نام ارسال کننده و دریافت کننده این محموله سلاح مشخص نشده است.
 گمرک یمن در ابتدای ماه نوامبر نیز از توقیف یک محموله دیگر سلاح ترکیه در بندر عدن خبر داده بود که ادعا شده بود این محموله شامل مواد غذایی است.
 کارشناسان معتقدند که مقامات ترکیه در چند سال اخیر با دخالت در کشورهای منطقه و ناامن کردن برخی کشورها از جمله سوریه و عراق درصد احیای رویای امپراتوری عثمانی هستند و ارسال چندین محموله سلاح از این کشور به یمن نیز در همین راستا ارزیابی می شود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها