سریلانکا سفر زنان را به عربستان ممنوع می کند

سریلانکا سفر زنان را به عربستان ممنوع می کند
جمعه 6 بهمن 1391 - 16:35

پس از اینکه عربستان سعودی یک خدمتکار سریلانکایی را اعدام کرد، دولت این کشور با هدف جلوگیری از اعزام زنان جوان سریلانکایی برای خدمتکاری در عربستان، محدودیت هایی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الاخبار لبنان "ریزانا نفیق" خدمتکار سریلانکایی در ماه ژانویه جاری به اتهام کشتن فرزند صاحبکارش گردن زده شد؛ سعودی ها در حالی که کودک در هنگام شیرخوردن از بطری خفه شده بود، بدون طی کردن روند قانونی جان این خدمتکار جوان را گرفتند؛ این در حالیست که وزارت کشور عربستان می گوید خدمتکار پس از درگیری با مادر کودک مذکور وی را خفه کرده است.
دولت سری لانکا در اعتراض به این اقدام سفیر خود را از عربستان فرا خواند و اکنون با هدف توقف کامل اعزام زنان جوان برای خدمتکاری در عربستان سعودی محدودیت هایی ایجاد کرده است.
اعدام زن جوان سریلانکایی تنها نمونه نقض حقوق  بشر کارگران خارجی در عربستان نیست و پیش از این موارد فراوانی از بدرفتاری و شکنجه کارگران و خدمتکاران وجود داشته است.
بر اساس قوانین جدید در سریلانکا زنان زیر 25 سال اجازه سفر به عربستان سعوی را ندارند.
در سریلانکا دو میلیون نفر به عنوان خدمتکار در خارج از کشور مشغول به کار هستند که بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر آنها در عربستان سعودی حضور دارند.
علاوه بر عربستان سعودی در دیگر شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس از خدمتکاران جنوب آسیایی و آفریقایی استفاده می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها