"ارتش آزاد عراق" توسط ترکیه آموزش می بیند

جمعه 6 بهمن 1391 - 20:25

یک روزنامه ترک زبان از آموزش نظامی گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد عراق در خاک ترکیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چندی پیش در پی بمبگذاری های اخیر عراق نام « ارتش آزاد عراق» مطرح شد؛ این گروه با طارق الهاشمی معاون فراری و سابق رییس جمهوری عراق در ارتباط است، وی به اتهام دست داشتن در حوادث تروریستی به اعدام محکوم شده، است.
روزنامه "آیدینلیک" با بیان اینکه حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه درگیری بین شیعیان و سنی های عراق را سازماندهی می کند، نوشت: "ارتش آزاد عراق" موجودیت خود را در ماه های گذشته اعلام کرده است و اعضای گروه مذکور در منطقه گولباشی آنکارا آموزش نظامی دیده اند.
این روزنامه افزود: در پاییز گذشته گروهی از نظامیان سابق عراقی برای دراختیار گرفتن پایگاهی آموزشی به ترکیه سفر کردند و در منطقه گولباشی آنکارا تحت آموزش نظامی قرار گرفتند؛ در گولباشی آنکارا امکانات و تاسیسات آموزشی نیروهای ویژه پلیس و نیز فرماندهی عملیات ویژه ارتش ترکیه قرار دارد.
این گزارش در حالی منتشر می شود که ترکیه پیش از این نیز تروریست های سوری موسوم به " ارتش آزاد سوریه" را در خاک خود آموزش نظامی داد و علاوه بر حمایت مالی برای اعزام این گروه های تروریستی به داخل خاک سوریه و بازگشت به پناهگاه های خود در ترکیه، مرزهای خود را باز گذاشتند.
اکنون به نظر می رسد دخالت های نخست وزیر ترکیه در مسائل داخلی عراق از فاز سیاسی وارد مراحل خطرناک دیگری شده است.
دولت عراق بارها اعلام کرده که دخالت های ترکیه را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
سلفی‌ها و تکفیری‌های عراق در صددند با الگوگيري از دوستان خود در سوريه، با تشکیل ارتش آزاد، نسخه‌ای از بحران مذهبي سوریه را در عراق نیز پیاده کنند. تحلیلگران آگاه می گویند علاوه بر ترکیه، قطر و عربستان نیز در پشت پرده این تحرکات قرار دارند.
هدف ارتش آزاد عراق مبارزه با دولت نوری المالکی، نابودی زیرساخت های عراق و در صورت امکان بازگردان بعثی ها به ساختار قدرت در این کشور است. مساله ای که به نظر می رسد دولت عراق تاکنون به خوبی از پس آن بر آمده و در این مورد هشدارهایی نیز به دولت اردوغان داده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها