هشدار سیدحسن نصرالله نسبت به فتنه های قومی

هشدار سیدحسن نصرالله نسبت به فتنه های قومی
جمعه 6 بهمن 1391 - 21:07

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی که به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) ایراد کرد، با اشاره به این ایام مبارک، تاکید کرد که تنها راه نجات بشریت توجه به پیام اسلام و رسول گرامی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این سخنان که توسط شبکه خبری العالم به صورت زنده در حال پخش است، سخنانش را در چهار محور تقسیم بندی کرد: بخش اول در مورد میلاد حضرت رسول، بخش دوم در مورد تحولات جهانی، سوم مختصری در مورد انتخابات اخیر اسرائل و چهارم نیز در مورد وضعیت داخلی لبنان.
سیدحسن نصرالله با اشاره به توهین‌هایی که به ساحت حضرت پیامبر در سال گذشته میلادی شد، این اقدام را در راستای اختلاف افکندن میان ادیان اسلام و مسیحیت ارزیابی کرد.
نصرالله با اشاره به سناريوي توهين عليه پيامبر عظيم الشان اسلام، گفت: اين توهين ها از قبل طرح ريزي شده بود و در مقابل شناساندن پيامبر (ص) به جهانيان وظيفه همه مسلمانان است.
دبيركل حزب الله با تاكيد بر اينكه "حمله اي حساب شده و مشكوك براي مخدوش ساختن شخصيت مطهر حضرت رسول (ص) در جريان است"، توهين ها به پيامبر را كفر دانست و گفت:هيچ انساني توهين و دشنام به مقدسات ديگر اديان را نمي پذيرد.
 
امام موسي صدر در صدر امور لبنان
سيد حسن نصرالله، گفت: امام موسي صدر وقتي جنگ داخلي شروع شد، ركن همه امور بود. 
دبير كل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش، افزود: مشكل منطقه با تاسيس رژيم صهيونيستي آغاز شد؛ انتخابات اسراييل نشانه افول احزاب پيشرو و نبود رهبران در جامعه اسراييل است،مساله اي كه نبايد از آن فريب بخوريم داستان تفاوت سياست هاي راستگرا، چپگرا، راستگراي راستگرا و غيره است.
نصراله با بيان اينكه عامل نجات دهنده غزه، راهكار مقاومت است؛ عوامل نجات دهنده لبنان نيز وجود معادله ارتش، ملت و مقاومت است، گفت: مهمترين پاسخ به انتخابات اسراييل اتكاي بيشتر به مقاومت فلسطين و لبنان است.
دبير كل حزب الله لبنان با اشاره به انتخابات اين كشور، تاكيد كرد انتخابات لبنان در زمان حاضر بسيار حساس است، طوايف لبناني با حساسيت بيشتري به مساله انتخابات مي نگرند و حق دارند كه براي آينده خود نگران باشند.
 
مخالفان حزب الله به مسيحيان توهين مي كنند
به گزارش پایگاه خبری العالم، دبيركل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش درباره انتخابات اين كشور گفت: سخن گفتن و اتهام زدن درباره اينكه حزب الله منويات خود را بر مسيحيان لبنان تحميل مي كند دروغ، افترا و توهين به تمام مسيحيان است.
وي افزود: ما بايد اتهام زني ها را كنار بگذاريم، چون اتهام زني ها هيچ تغييري در شرايط كشور ايجاد نخواهد كرد.
نصرالله با اشاره به اينكه "طبيعي است كه هر طرف قانون انتخابات را بر اساس توانايي هاي سياسي اش دنبال مي كند"، تصريح كرد: ما موضوع تقسيم كرسي هاي پارلمان به نسبت طوايف مختلف لبناني را دنبال مي كنيم و معتقديم كه تنها راه تضمين حق همه گروه هاي لبناني اين است كه قانون انتخابات بر اساس تقسيم كرسي ها نسبت به حجم طوايف باشد.
دبير كل حزب الله، تاکید کرد طرف مقابل ما تنها مسله سلاح حزب الله را مطرح مي كند و حرف دیگری برای گفتن ندارد.
 
حمایت مالی از رسانه‌های مغرض خطرناک‌ است
سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به مبحث فتنه‌های داخلی اشاره کرد و حمايت‌هاي مالي از رسانه‌هاي مغرض براي تنش آفريني در اوضاع لبنان را خطرناك‌تر از سلاح مقاومت دانست كه بهانه مخالفان است و گفت: مخالفان حزب الله به سلاح مقاومت گیر می‌دهند، اما مي توان مساله سلاح را با آرامش بررسي كرد، ما از سال 1990 هيچ‌گاه استفاده از سلاح خود را در حوزه انتخابات به مردم تحميل نكرديم.
نصرالله اظهارات مخالفان درباره سلاح حزب‌الله را نادرست خواند و تاكيد كرد كه تاكنون هيچ مشكلي درباره سلاح حزب الله به وجود نيامده است.
وي پول را خطرناك‌تر از سلاح دانست و یادآور شد که تبليغات رسانه‌اي با حمايت‌هاي مالي خارجي از هر سلاحي خطرناك‌تر است.
نصرالله گفت: كساني كه مخالف اختصاص كرسي‌هاي پارلمان به نسبت وسعت طوايف هستند، سهمي بزرگ‌تر از آنچه سزاوار آن هستند، مي‌خواهند؛ اكثريت مسيحي‌هاي لبنان موافق نسبت كرسي‌ها در پارلمان هستند و من از لبناني‌ها مي‌خواهم قانون انتخابات را عادلانه بررسي كنند و در قيد و بند رويدادهاي سوريه نباشند.
نصرالله تاكيد كرد: حوادث سوريه نشان مي‌دهد كه بسياري از آرزوهاي طرف‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي در سوريه محقق نشده است.
 
هشدار عليه تنش‌هاي فرقه‌اي در لبنان
سيدحسن نصرالله خواستار همكاري براي حل مشكلات به جاي تشديد درگيري‌هاي منطقه‌اي شد و گفت: بايد هوشيار باشيم برخي رژيم‌هاي عربي به شکل مستقيم اختلافات خود با ايران را نزاع سني‌ها عليه شيعيان عنوان مي‌كنند؛ نزاع سني‌ها عليه شيعيان سبب جنگ عراق عليه ايران به عنوان يكي از خطرناك‌ترين جنگ‌هاي منطقه شد.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه با بیان این موضوع که جنگ ميان امويان و عباسيان در تاريخ اسلام طايفه‌اي نبود و اكثر جنگ‌ها و منازعات، به خاطر اختلافات سياسي بود و رابطه‌اي با دين و قبيله نداشته است، گفت: وجود اختلافات و بحرانها طبيعي است، اما خطرناك است كه ما نمي‌دانيم چگونه بايد با بحران‌ها برخورد كنيم.
دبير كل حزب الله لبنان درباره انقلاب‌هاي عربي و ديگر تنش‌ها در منطقه هم یادآور شد که ما در لبنان بخشي از جهان عربي و اسلامي هستيم و طبيعي است از رويدادهاي منطقه تاثير بپذيريم.
وي با رد اين موضوع كه هرج و مرج و چالش‌هاي موجود در منطقه اختلافات طايفه‌اي است، تصريح كرد: ماهيت منازعه كنوني، از مسائل طايفه‌اي فراتر است و افزايش درگيري‌ها و اختلافات كشورها به چالشي بزرگ در جهان عربي و اسلامي تبديل شده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها