مستند العالم درباره آخرین مراحل پاکسازی شهر داریا

شنبه 7 بهمن 1391 - 11:12

"داریا" از شهرهای حومه "دمشق" است که در جنوب غربی پایتخت سوریه قرار دارد، و از بزرگترین شهرهای منطقه "غوطه" غربی به شمار می آید.

مهمترین ویژگی شهر داریا، موقعیت راهبردی آن است. این شهر از شمال به منطقه "کفر سوسه" و "المره" نزدیک است و فاصله بسیار اندکی با فرودگاه نظامی "المزه" دارد. این شهر همچنین از غرب به منطقه المعظمیه" و از جنوب به "صحنایا" منتهی می شود.
با توجه به این ویژگی ها، عناصر مسلح و به ویژه نیروهای گروهک تروریستی "جبهه النصره" وابسته به القاعده، بیشتر توجه خود را در حومه دمشق به شهر داریا متمرکز کردند. تا این شهر را به پل ارتباطی گروه های خود در مناطق مختلف تبدیل کنند.
خبرنگار العالم پیش از پاکسازی کامل این شهر از عناصر گروهک‌های تروریستی، و با وجود ادامه درگیری ها در برخی مناطق، وارد این شهر شد.
خالی بودن این شهر از ساکنان و ویرانی‌های برجا مانده، از حجم و شدت درگیری‌ها حکایت می کند.
خبرنگار العالم، افزود: پس از ورود به داریا، به مقر فرماندهی ارتش رفتیم .. محلی که زیارتگاه حضرت "سکینه" (س) از آنجا به راحتی پیدا بود.
فرمانده عملیات داریا با توضیح درباره سیر عملیات، تأکید کرد که بیشتر مناطق پاکسازی شده، و درگیری ها اکنون به اطراف این شهر کشیده شده، و عناصر مسلح اکنون در چند ساختمان مخفی شده اند.
با اعلام زمان عملیات نهایی، تیم خبری العالم نیروهای ارتش را تا محل عملیات همراهی کرد.
خبرنگار العالم تأکید کرد: روحیه بالای نیروهای ارتش، باعث آرامش خاطر ما شد.
با رسیدن به محل مورد نظر، نیروهای ارتش عملیات خود را برای پاکسازی چند ساختمان که عناصر گروهک تروریستی جبهه النصره در آن مخفی شده بودند، آغاز کردند.
همزمان با پاکسازی این ساختمانها، نیروهای ارتش به تیم خبری العالم هشدار دادند که یکی از تک تیراندازان جبهه النصره بالای منبع آب مخفی شده است.
پس از مدت کوتاهی نیروهای ارتش این تک تیرانداز را غافلگیر کرده و او را هدف قرار دادند.
گروه های تروریستی با حفر تونل‌هایی بین ساختمانهای مسکونی، نقل و انتقالهای خود را از داخل ساختمانها انجام می دادند.
سرانجام نیروهای ارتش سوریه با پشت سر گذاشتن همه سختی ها و مشکلات توانستند این شهر را از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کنند.

پربیننده ترین خبرها