دیدگاه اخوان المسلمین درباره دلیل درگیری های اخیر

دیدگاه اخوان المسلمین درباره دلیل درگیری های اخیر
شنبه 7 بهمن 1391 - 12:43

قاهره (العالم)- يكي از رهبران اخوان المسلمين با اشاره به برخي شعار تظاهركنندگان در دومين سالگرد انقلاب مصر عليه این گروه تاكيد كرد، كه اخوان المسلمين با اراده و خواست ملت به قدرت رسيده است و مخالفان پس از شكست در انتخابات اكنون به نيرنگ و رويارويي سياسي روي آورده اند.

"اسامه جادو" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: تحولات سياسي مصر بر اساس انتخابات انجام شده و با اراده آزاد مردم صورت گرفته است. همه احزاب و گروه هاي سياسي برنامه ها و طرح هاي خود را به ملت عرضه كردند و ملت نيز جريان هاي اسلامي را برگزيد.
وي تأکید کرد: مشكل احزاب مخالف در ميدان ها اين است كه اعتماد به خودشان و اعتماد به ملت را از دست داده اند. اين احزاب تاكنون چند بار در همه پرسي، انتخابات پارلمان و رياست جمهوري برنامه هاي خود را به ملت عرضه كرده اند، اما مردم به آنها اعتماد نكردند.
جادو افزود: مشكل دوم اين احزاب به ويژه احزاب سكولار، ليبرال، چپگراها و ناصري ها هميشه اين بوده كه راضي نمي شوند امور كشور به دست گروه هاي اسلامي و رئيس جمهور برخاسته از گروه هاي اسلامي قرار گيرد. از اين رو، امروز در چارچوب نيرنگ و رويارويي سياسي تجمع كرده اند و خواستار دموكراسي گزينشي هستند.
عضو برجسته اخوان المسلمين با انتقاد از احزاب مخالف به دليل پايبند نبودن به دموكراسي و آراي مردم خاطرنشان کرد: فقط در صورتي كه آنها انتخاب شوند در آن موقع از نظر آنان دموكراسي وجود دارد، اما اگر گروه هاي اسلامي انتخاب شوند، دموكراسي بي معناست.
دومين سالگرد انقلاب 25 ژانويه مصر (6 بهمن) با كشته شدن 10 تن و جراحت بيش از 450 نفر اين كشور به صحنه خشونت و درگيري معترضان و نيروهاي امنيتي تبديل شد.
وزارت بهداشت مصر شمار مجروحان را بيش از 450 نفر اعلام كرده است.
در دومين سالگرد انقلاب مصر شهرهاي قاهره، اسكندريه، بحريه، الاقصر، كفر الشيخ، الاسلماعيليه، الغربيه، الشرقيه، سوئز، المنيا، دمياط و دقهليه شاهد شديدترين خشونتها و درگيري ها بود.
معترضان در شهرهاي قاهره، اسكندريه ، سوئز و پورت سعيد به شدت با نيروهاي امنيتي درگير شده و دو ساختمان دولتي و يكي از دفاتر حزب "آزادي و عدالت" را به آتش كشيدند.

Ma.21:40.25
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها