نماینده عراقی قطر را به فتنه انگیزی متهم کرد

نماینده عراقی قطر را به فتنه انگیزی متهم کرد
شنبه 7 بهمن 1391 - 15:07

عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، دولت قطر را متهم اصلی فتنه انگیزی‌ها در استان الانبار معرفی کرد.

"عدنان السراج" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: قطر به صورت مستقیم تظاهرکنندگان را در استان الانبار به مقابله با دولت تحریک می کند.
وی با اشاره به نقش ترکیه و همچنین حمایت مالی عربستان سعودی در ایجاد بحران در استان الانبار، گفت: عراق اکنون در معرض توطئه ای صهیونیستی، به هدف براندازی دولت و متوقف کردن فرایند سیاسی قرار گرفته است.
السراج خاطرنشان کرد: برخی به دنبال آن هستند که مردم استان الانبار را به درگیری و خشونت کشانده و همه تلاشهای مسالمت آمیز را به شکست بکشانند.
السراج هشدار داد: کسانی که بین تظاهرکنندگان نفوذ دارند و قطر از آنها حمایت می کند، همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا معترضان در استان الانبار نماینده ای را برای خود معرفی نکنند و حتی از دیدار آنها با نمایندگان دولت جلوگیری می کنند.
این نماینده پارلمان عراق ادامه داد: این افراد سعی می کنند مردم را به سوی خشونت و درگیری نظامی هدایت کنند.
عدنان السراج درباره سخنان دیروز "نوری مالکی" نخست وزیر عراق و اینکه آیا وی در اظهارات خود به قطر یا کشور خاصی اشاره داشت، گفت: نخست وزیر قصد نداشت به صورت مشخص به کشور خاصی اشاره کند؛ ولی ما با مدارک قاطعی که کارشناسان سیاسی درباره آن اتفاق نظر دارند، تأکید داریم که دستگاه اطلاعاتی قطر نقشی گسترده در نفوذ به خاک عراق با کمک ترکیه داشته است؛ و عربستان سعودی و قطر از این بحران سازی‌ها حمایت مالی کرده اند.
السراج افزود: هدف اکنون مشغول کردن دولت و براندازی؛ و پس از آن متوقف کردن فرایند سیاسی و بازگرداندن بعث و گروه‌های تروریستی به عراق است.
وی خاطرنشان کرد: پس از شکست توطئه علیه سوریه و طرح براندازی بشار اسد، توطئه تجزیه طلبانه و طایفه ای که از سوریه آغاز شده و اکنون عراق را هدف قرار داده، آشکارتر شده است.
fz-26-11:02

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها