توسط روزنامه "الاخبار" لبنان صورت می گیرد؛

انتشار اسناد دخالت قطر در بحران سوریه

انتشار اسناد دخالت قطر در بحران سوریه
شنبه 7 بهمن 1391 - 19:11

انتشار اسناد محرمانه افشا شده از وزارت خارجۀ قطر، عربستان و ترکیه درباره فعالیت های این کشورها ضد نظام سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نام امیر نشین قطر از آغاز ناآرامی ها در سوریه در زمینۀ تامین و تجهیز تروریست های مسلح و همچنین در عرصه مداخلات سیاسی همواره خودنمایی می کند و سردمداران  دوحه همچنان به دنبال پررنگ کردن نقش خود در تحولات سوریه هستند و حتی به روسیه پیشنهاد داده اند که در صورت سقوط بشار اسد، پایگاه دریایی مسکو در بندر طرطوس سوریه حفظ خواهد شد.
"رضوان مرتضی" نویسنده مقاله "قطر لیکس" در روزنامۀ الاخبار لبنان که پاره ای از این اسناد افشاشده را منتشر کرده است، روز شنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: صدها سند دال بر دخالت قطر، ترکیه و عربستان به دست آمده که بررسی آنها ادامه دارد و طی چند روز آینده بر اساس اولویت و اهمیت، دسته بندی خواهند شد.
نویسنده الاخبار ضمن تاکید بر انتشار این اسناد در روزنامه و پایگاه اینترنتی الاخبار، قطر را به ایفای نقش مخرب و محوری در تمام حوادث سوریه متهم کرد و اظهار داشت: این امر دیگر بر کسی پوشیده نخواهد بود.
افشای این اسناد طی یک عملیات نفوذ به پایگاه های اینترنتی صورت گرفته و حاکی از آن است که قطر اصرار دارد که بحران سوریه تنها به دست تروریست های مسلح یا از طریق شورای امنیت سازمان ملل به پایان برسد؛ تا جایی که مواضع این کشور، نگرانی روسیه را نیز موجب شده است.
رضوان مرتضی کارشناس مسائل راهبردی لبنان در این باره می افزاید: این رسالت ماست که نقش محوری قطر در فتنه سوریه و اصرار این کشور بر سقوط نظام و سیطره ارتش آزاد سوریه را افشا کنیم تا اهداف قطر از توزیع غنیمت و شرط بندی بر سر سقوط بشار اسد مشخص شود.
اسناد و فایلهای صوتی منتسب به وزیر خارجه قطر، از تلاش دوحه برای به دست گرفتن سیر تحولات منطقه؛ و تلاش ترکیه و عربستان برای اجرای طرح تجزیه کشورهای منطقه به دولت های کوچک تر بر اساس مذهب و قومیت، پرده بر می دارد.
26-12:43

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها