تجزیه طلبی؛ پشت پردۀ حوادث فلوجه

تجزیه طلبی؛ پشت پردۀ حوادث فلوجه
شنبه 7 بهمن 1391 - 20:52

العالم، بغداد - استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد ضمن هشدار درباره توطئه آمریکا و صهیونیسم برای ایجاد فتنه مذهبی در عراق، از مردم این کشور خواست با توطئه تجزیه عراق مقابله کنند.

"حازم الشمری" به شبکه خبری العالم، گفت: حوادث اخیر فلوجه، نشان می دهد که برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای تلاش می کنند شکست خود در سوریه را به کشورهای دیگر مانند عراق منتقل سازند و کل منطقه را دچار بحران کنند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد، افزود: این گروه ها با سوء استفاده از احساسات دینی مردم، برای ایجاد فتنۀ مذهبی و نابود کردن وحدت ملی تلاش می کنند.
الشمری درباره توطئه آمریکایی – صهیونیستی برای فتنه انگیزی و ضربه زدن به روند دموکراتیک عراق هشدار داد و گفت: راهکار اوباما در منطقه این است که از برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه برای تحقق اهداف خود بهره گیرد و این کشورها هم در جهت منافع آمریکا حرکت می کنند.
الشمری از معترضان اعم از نیروهای اجتماعی، شخصیت های دینی، سران عشایر و شخصیت های سیاسی عراق خواست تا توطئه بزرگی را که نه تنها عراق بلکه همه کشورهای منطقه را در راستای اهداف رژیم صهیونیستی هدف قرار داده، در نظر داشته باشند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه بغداد در پایان از مسئولان عراقی خواست برای نشان دادن حسن نیت خود، به سرعت به مطالبات مشروع مردم پاسخ دهند.
روز گذشته در جریان درگیری میان نیروهای ارتش و معترضان در فلوجه 7 غیر نظامی و 2 نظامی عراقی کشته شدند و 3 نظامی دیگر به دست افراد مسلح ربوده شدند.
نوری مالکی نخست وزیر عراق پس از این حادثه درباره توطئه کشورهای منطقه، بقایای نظام بعثی سابق و گروه تروریستی القاعده برای کشاندن مردم به درگیری با نیروهای مسلح هشدار داد.
علاوه بر این مرجعیت دینی، علما و سران عشایر استان الرمادی از معترضان خواستند که تحت تأثیر مواضع فتنه گرایان و فراخوان های فرقه ای و مذهبی قرار نگیرند.
26-14:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها