احتمال اعلام حالت فوق العاده در برخی مناطق مصر

احتمال اعلام حالت فوق العاده در برخی مناطق مصر
شنبه 7 بهمن 1391 - 23:16

قاهره، العالم - شورای دفاع ملی مصر امروز شنبه با صدور بیانیه ای از احتمال برقراری قانون منع آمد و شد و اعلام شرایط فوق العاده در برخی مناطق بحرانی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این بیانیه بعد از نشست امروز شورای دفاع ملی به ریاست محمد مرسی رئیس جمهور مصر و پس از استقرار نیروهای ارتش در دو شهر ساحلی سوئز و پورت سعید منتشر شد.
در دو روز اخیر حدود 45 نفر در درگیری های معترضان و نیروهای پلیس در این دو شهر ساحلی کشته شده اند.
دراین بیانیه که "صلاح الدین عبدالمقصود" وزیر اطلاع رسانی مصر از تلویزیون دولتی این کشور قرائت کرد، شورای دفاع ملی مصر تاکید کرده است که دستگاه های دولتی تمام تدابیر لازم از جمله منع آمد و شد و اعلام شرایط فوق العاده را در برخی مناطق بحرانی به منظور محافظت از تاسیسات زیربنایی و نهادهای دولتی اتخاذ می کنند.
همزمان با دومین سالگرد انقلاب مصر که به برکناری حسنی مبارک، دیکتاور پیشین این کشور منجر شد، درگیری‌هایی در چندین شهر رخ داد که 10 کشته و بیش از 500 زخمی به همراه داشت. تنها در سوئز 9 نفر در درگیری پلیس مصر با معترضان جان خود را از دست دادند و یک تن دیگر در اسماعیلیه کشته شد.
همچنین امروز پس از صدور حکم اعدام برای 21 تن از متهمان پرونده استادیوم "پورت سعید"، خانواده های محکومان به زندان شهر حمله کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در این ناآرامی ها دست کم 30 تن کشته و بیش از 270 تن زخمی شدند. برخی منابع، تعداد کشته ها را تا 40 تن ذکر کرده اند.
در فوریه سال گذشته، در حوادثی که پس از مسابقه فوتبال تیم‌های "المصری" و "الاهلی" روی داد،  نزدیک به 80 تن کشته و بیش از هزار تن دیگر زخمی شدند.

 
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها