بدبینی به علمای وهابی مفتی عربستان را نگران کرد

بدبینی به علمای وهابی مفتی عربستان را نگران کرد
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 14:20

درحالیکه مفتی‌های وهابی به دلیل صدور فتواهای عجیب، حتی در خود عربستان دستمایه طنز و تمسخر مردم عادی شده اند؛ مفتی کل عربستان از مردم این کشور خواست از بدبینی به مفتی‌ها خودداری کرده و آنها را تخریب نکنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عبدالعزیز آل الشیخ" با تأکید بر اهمیت حفظ آبروی علمای وهابی گفت: اگر اعتماد به علمای خود را از دست بدهیم، به آنها بدبین شویم و به آنها تهمت بزنیم، باعث دوری مردم از آنها و گسترش جهل و باطل خواهیم شد.
وی كه رياست هيأت علماي ارشد و اداره مطالعات علمي و فتواي عربستان را نيز برعهده دارد، ادامه داد: اگر علما از صحنه (جامعه) حذف شوند، بدعت، گمراهی، خرافات و جهل گسترش می یابد.
آل الشيخ اخیرا نیز در اظهاراتی با درخواست برای حفظ آبروی مفسدان در این کشور گفته بود، شخص مفسد به دست مسئول خود مجازات خواهد شد.
وي بدون اشاره به اینکه منظورش از مفسدان در این کشور چه کسانی است، گفته بود: "راه حل، آگاه سازي مردم است .. بايد به آنها درباره فساد و پيامدهاي دنيوي و اخروي آن هشدار داد".
صدور فتواهای بسیار عجیب از سوی مفتی‌های وهابی در عربستان حتی گاهی باعث جدال مفتی ها و علما در این کشور شده است.
در یکی از این موارد، یکی از مفتی های بارز سعودی به نام "عبدالرحمن البراک" درخواست کرده بود کعبه ، مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) تخریب، و برای جداسازی زنان از مردان از نو ساخته شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها