اختلاف امارات و مفتی قطر، کار را به رسوایی کشاند

اختلاف امارات و مفتی قطر، کار را به رسوایی کشاند
يکشنبه 8 بهمن 1391 - 17:58

اقدام "یوسف قرضاوی" مفتی مصری مقیم قطر در تهدید حکام عرب و به ویژه مسئولان اماراتی برای افشای همکاری آنها با غرب ضد کشورهای منطقه، با واکنش تند رسانه های اماراتی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الاتحاد" امارات امروز (یکشنبه) در مطلبی نوشت: انتقاد اخير قرضاوي از امارات بدون هيچ دليل قانع كننده، بسياري از ناظران و كارشناسان را شگفت زده كرده است.
الاتحاد تأکید کرد، قرضاوی با سوء استفاده از جایگاهی که به او اعطا شده، از كار اصلي خود كه هزينه هاي زندگي خود و خانواده اش را از طريق آن تامين مي كرد، منحرف شد؛ و از يك مدرس به فردي تبدیل گشت که در حال تحریک برخی افراد و گروه های خاص است.
این روزنامه خاطرنشان کرد: پس از مخالفت امارات با آزادي اتباع مصري وابسته به گروه اخوان المسلين در اين كشور ، حملات از هر سو شروع شد اما هيچ يك از اين حملات نتوانسته در موضع امارات تغييري ايجاد كند؛ اين مساله موجب شده است كه سردسته آنان يعني قرضاوي كنترل خود را از دست بدهد، و  وارد نبردی شود که بدون شک در آن شکست خواهد خورد.
قرضاوی اخیرا در اظهاراتی تهدید کرده، کشورهای عربی را که به ارتش فرانسه در حمله به مالی کمک کرده اند رسوا خواهد کرد.
قرضاوی که از آغاز بحران و جنگ در سوریه، همواره از تریبون خود در قطر در حال حمایت از گروه‌های مسلح در این کشور بوده است؛ تهدید کرده که اگر با اخوان المسلمین مقابله و برخورد شود، حکام عرب را رسوا خواهد کرد و رسوایی های آنان را به گوش جهان خواهد رساند.
"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه اخیرا در کنفرانسی خبری فاش کرده که امارات از فرانسه در حمله به مالی حمایت مالی کرده است.
با اوج گرفتن بیداری اسلامی و انقلابهای عربی، حکام مستبد کشورهای عربی در منطقه خلیج فارس از ترس سرایت این انقلابها و از دست دادن تاج و تخت، هرگونه مخالفت و اعتراض را به شدت سرکوب می کنند.
در همین راستا دستگاه امنیتی امارات طی یک سال اخیر چندین بار حملات گسترده ای را ضد طرفداران اخوان المسلمین انجام داده؛ و اخیرا هم گروهی 30 نفره را با اتهام وابستگی به اخوان المسلمین و تلاش برای سرنگونی نظام امارات بازداشت کرده است.
نارضایتی این مفتی قطری - مصری از کمک امارات به فرانسه برای حمله به مالی درحالی است که اخیرا برخی کارشناسان فرانسوی از کمک قطر به گروه های مسلح در مالی خبر داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها